کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با پانا:

توانایی طرح پرسش دانش‌آموزان را کارآفرین می‌کند

تهران(پانا)- کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد باید در دانش‌آموزان توانایی طرح پرسش را تقویت کرد. اگر دانش‌آموزان توانایی طرح پرسش را بیاموزند با مسیرهای جدیدتری روبه رو شده و کارآفرین خواهند شد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
توانایی طرح پرسش دانش‌آموزان را کارآفرین می‌کند

مرتضی‌عمادزاده، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با پانا درباره مهارت‌آفرینی در مدارس گفت: «امروزه در دنیا مهارت‌آفرینی را از مقطع دبستان آغاز می‌کنند به این صورت که به جای آموزش اعداد و ارقام یا لغت‌های سخت، توانایی خوب سوال طرح‌کردن را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند تا فضای ذهنشان برای پرسش‌گری توسعه پیدا کند.»

عمادزاده گفت: «با آموزش سوال طرح‌کردن و پرسش‌گری به دانش‌آموزان، بچه‌ها در مسیری قرار می‌گیرند که مرتبا برای روش‌های بهتر انجام کار به مسیر‌های جدیدتری بیاندیشند که این کار فقط با توانایی پرسیدن شکل می‌گیرد.»

در دانش‌آموزان توانایی طرح پرسش را تقویت کنیم

وی درباره تقویت خلاقیت در دانش‌آموزان گفت: «باید در دانش‌آموزان توانایی طرح پرسش را تقویت کنیم. اگر دانش‌آموزان توانایی طرح پرسش و جست‌وجو برای پاسخ را بیاموزند با مسیرهای جدیدتری روبه رو شده و کارآفرین خواهند شد. هنگامی که دانش‌آموزان یاد بگیرند که چگونه سوال بپرسند، این به آن معناست که ذهن آن‌ها به دنبال روش گوناگون خلاقیت می‌گردد.»

این اقتصاددان اظهار کرد: «هنگامی که دانش‌آموزان خلاقیت پیدا کرده و در طرح سوال و جست‌وجو برای پاسخ به سوالات آمادگی پیدا کنند، و مرتبا می‌توان منتظر ارائه را‌ه‌های جدید از دانش‌آموزان بود که این کار به نوعی کارآفرینی در دانش‌آموزان است.»

عمادزاده درباره راه خلاق کردن دانش‌آموزان در کشور‌های مختلف اظهار کرد: «دانش‌آموزان در کشورهای مختلف مثل اروپای شمالی و کشورهای اسکاندیناوی یاد می‌گیرند که پرسش‌گر باشند و دائم به فکر ارائه پاسخ‌های بهتر به سوال‌ها و مشارکت‌کردن در یافتن پاسخ‌های سوالات هستند. این راه مفیدی است که می‌توان دانش‌آموزان را خلاق و کارآفرین کرد.»

وی گفت: «مهارت‌آموزی‌ در گارگاه‌های آموزشی در مدارس، روشی است که در دنیا ایجاد شده است. معمولا از مقطع دبستان آغازشده و نوع پیشرفته‌تر آن در دبیرستان به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.»

این کارشناس ادامه داد: «کارگاه‌های آموزشی مانند کارگاه نقاشی، درودگری، جوشکاری، قالب‌گیری، هنر، آهنگری و رنگ‌آمیزی و تمامی آن حرفه‌هایی که مثلا در ساخت یک واحد مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از ابتدا به آن‌ها آموزش می‌دهند.»

عمادزاده گفت: «نتیجه ایجاد این کارگاه‌های مختلف آموزشی این است که شخص وقتی مدرک دیپلم خود را گرفت، برحسب علاقه می‌تواند کار خود را از مسیر دانشگاه پیگیری کند یا کار خود را در مسیر حرفه‌آموزی در حرفه‌ای که آموخته است، ادامه دهد.»

ایجاد شغل در مسیر حرفه‌آموزی فرد را کارآفرین موفق‌تری می‌کند

وی درباره افرادی که شغلشان را در مسیر حرفه‌آموزی ادامه می‌دهند، گفت: «معمولا افرادی که شغل خود را در آینده از طریق حرفه‌آموزی دنبال می‌کنند، افرادی هستند که در آینده می‌توانند کارآفرین‌های موفق‌تری باشند و همچنین بنگاه‌های بهتری تاسیس بکنند.»

این کارشناس افزود: «همچنین افرادی که برای ادامه مسیر خود به سراغ حرفه‌آموزی می‌روند، می‌توانند نیروی کار بیشتری را به خدمت بگیرند و به درآمدهای بیشتری برسند و از این طریق برای یک زندگی جدید آماده‌تر و خلاق‌تر باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار