معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان:

کتاب انسان را به سمت سعادت، هدایت می‌کند

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان کتاب را به دو بال تشبیه کرد که انسان را به سمت سعادت، هدایت می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۲۵۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کتاب انسان را به سمت سعادت، هدایت می‌کند

سی و یکمین دوره هفته کتاب با شعار آینده خواندنی است، همزمان با میلاد باسعادت حضرت زینب در دبیرستان دخترانه خزایی ناحیه 3با حضور مدیر دبیرستان خزایی، جمعی از مسئولین، فرزندان شهدا و معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه3 اصفهان برگزار شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی و مهم شمردن برنامه هایی مثل زنگ کتاب و نذر کتاب در مدارس خاطرنشان کرد: برپایی این مراسم در جهت رشد مطالعه کتاب و کتابخوانی و ارتقای فرهنگ عمومی بسیار حائز اهمیت است.

صادق زاده گفت: آشتی با کتابخوانی برای بالابردن سطح سرانه مطالعه در ایران و ورود از طریق دانش آموزان می‌تواند به عنوان مقوله ای مهم و راهی برای انتقال اطلاعات بدون آسیب هایی مثل فضای مجازی تلقی شود.

وی افزود: متاسفانه در دوران کرونا با هجوم فضای مجازی و آسیبی که قشر دانش آموز با آن مواجه شد، اکثر مردم را از کتاب، غافل کرد و ما با برگزاری آیین هایی همچون زنگ کتاب و نذر کتاب سعی داریم آشتی بین بهترین یارمان، کتاب و دانش آموزان را فراهم کنیم که در این میان فرهنگیان و فضای مدرسه، نقش بسزایی را ایفا خواهند کرد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان کتاب را به دوبال تشبیه کرد که انسان را به سمت سعادت، هدایت میکند و بیان داشت: همانطور که خداوند در قرآن فرموده ، اول تزکیه و پرورش مهم است و بعد کسب علم ...و ماهم سعی داریم با بالابردن سطح کیفی مطالعه در بین دانش آموزان این مهم را عملی کنیم.

صادق زاده همچنین برگزاری آیین نذر کتاب را در جهت ارزش والای کتاب و کتابخوانی و ارتقای فرهنگ آن عنوان کرد و گفت: این مهم برای پالایش آرمانهای جامعه بشری با ترویج فرهنگ کتابخوانی و قراردادن کتاب‌های مفید در اختیار دانش آموزان و ایجاد بستری مناسب برای تقویت کتابخانه های کلاسی و آموزشگاهی در قالب نذر صورت می‌گیرد که مطمئنا این کار کتابخانه های مدارس را پویاتر خواهد کرد.

گفتنی است، سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار آینده خواندنی است، از بیست و سوم آبان آغاز و تا سی ام آبان 1402 به کار خود ادامه می دهد.

دانش آموز خبرنگار: تکتم کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار