مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

نام‌گذاری فضاهای تعلیم و تربیت با نظر دانش‌آموزان و با رویکرد تربیتی صورت گیرد

اصفهان (پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش در گردهمایی توانمندسازی و هم‌اندیشی کارشناسان شاهد و ایثارگران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان گفت در نام‌گذاری اماکن آموزشی، ورزشی و تربیتی استفاده از نام شهدا در نظر گرفته شود و این نام‌گذاری از طریق دانش‌آموزان انجام شود که بسیار اثرگذار خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۲۴۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نام‌گذاری فضاهای تعلیم و تربیت با نظر دانش‌آموزان و با رویکرد تربیتی صورت گیرد

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش در گردهمایی توانمندسازی و هم‌اندیشی کارشناسان شاهد و ایثارگران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: اصفهان روزهای ممتازی بسیار دیر طول داشته تا روز اصفهان نام بگیرد اما پس از بررسی‌های صورت‌گرفته روز ۲۵ آبان به نام اصفهان نام‌گذاری شد، چرا که امتیاز ویژه‌ای به نام ایثارگری و در اوج آن شهادت در اصفهان پررنگ است و باعث شد نام اصفهان برای ۲۵ آبان‌ماه انتخاب شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۶۱ و در عملیات محرم اصفهان بیش از هزار شهید داشت که حدود ۳۷۰ تن از آنها هم‌زمان تشییع شدند؛ مدرسه شهدای هاتف ۱۵ شهید در آن عملیات و تشییع داشته است.

ابراهیمی تأکید کرد: فرهنگ متعالی ایثارگری را باید میان همه داشتن آموزان به‌ویژه مدارس شاهد داشته باشیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین میثاق نامه‌های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است و باید اجرایی‌سازی این سند در دستور کار باشد و در کف کلاس و مدرسه اجرا شود.

وی اضافه کرد: همه دغدغه صاحب‌نظران از بدو نگارش سند این است که به‌خوبی تدوین شده اما به‌صورت مورد نظر اجرایی نشده است و با وجود همایش‌ها و فعالیت‌های پژوهشی و... آن‌طور که باید اجرا نشد چرا که میان دو عنصر اصلی یعنی دانش‌آموز و معلم ارتباط ایجاد شود و نقش مربی و متربی طبق سند تحول تنظیم شود عملیاتی نشد.

ابراهیمی با بیان اینکه، تلاش باید این باشد تا مدارس به‌ویژه مدارس شاهد در اجرایی سازی سند تحول پیشرو باشند، اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سند تحول بنیادین این است که معلم را به‌عنوان نقش هدایت‌کننده و اسوه‌ای امین و بصیر در فرایند تعلیم و تربیت می‌داند و مؤثرترین عنصر در تحقق مأمورت های تعلیم و تربیت رسمی شناخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: رساندن دانش‌آموز به مراتبی از حیات طیبه هدف غایی سند تحول بنیادین است که به‌تدریج محقق می‌شود و اقدامات باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا در این مسیر ثمربخش باشد.

وی ابراز کرد: هر برنامه‌ای که قرار است در مدارس شاهد یا برای دانش‌آموزان پراکنده شاهد در نظر گرفته شده باید پیوستی شما راهکار و اهداف سند و ساحت سند را همراه داشته باشد.

ابراهیمی تصریح کرد: امسال از روز ۲۵ آبان تا سال آینده و در همین روز، یک سال را برای برنامه‌های فرایندی کنگره بزرگداشت شهدای اصفهان تعیین شده است؛ هدف از برگزاری کنگره شهدای جاری‌شدن فرهنگ ایثار شهادت و تبیین ارزش‌های ملی و مذهبی در میان عموم مردم است و در این یک سال فعالیت‌های برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: برنامه‌های که در این زمین نظیر دیدار با خانواده‌های شهدای دانش‌آموز یا فرهنگی ذیل این هدف و برنامه تعریف شود، در نام‌گذاری اماکن آموزشی، ورزشی و تربیتی استفاده از نام شهدا را در نظر گرفته شود و از این نام‌گذاری از طریق دانش‌آموزان انجام شود که بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی متذکر شد: نقش الگویی مدارس شاهد باید در ساحت‌های مختلف بسیار موردتوجه باشد و این مدارس باید تراز مدارس صالح باشند. باید در این مدارس از توانمندترین و اثرگذارترین معلمان در امور آموزشی و تربیتی بهره برد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نماز جماعت در همه مدارس باید اجرا شود و اگر چالشی برای برگزاری نماز جماعت در مدرسه‌ای وجود دارد باید چالش برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار