در جشنواره منطقه‌ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی عنوان شد:

فعالیت 84 کتابخانه در خراسان جنوبی

بیر جند (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت در این استان ۸۴ باب کتابخانه فعال وجود دارد که بیش از ۶۱ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو فعال هستند.

کد مطلب: ۱۴۲۴۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 84 کتابخانه در خراسان جنوبی

محمود حاجی در جشنواره منطقه ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی ،هفته کتاب و کتابخوان اظهار کرد: کتابداران در سطح استان، سربازان جبهه فرهنگی و جنگ نرم و به اصطلاحی درمانگران روح انسان هستند.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم مجموعه کتابخانه های عمومی از توجه خوبی برخوردار شده است و در دو سال گذشته اعتبارات کتابخانه ها در استان ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که امسال این اعتبار به ۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

حاجی در ادامه گفت: طی سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۳۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر به مجموعه ها کتابخانه ها در نظر گرفته شد و ۱۰ میلیارد تومان هم برای توسعه کتابخانه نهبندان تخصیص تعیین شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی عنوان داشت: امیدواریم بتوانیم با تزریق این اعتبارات تا پایان ۱۴۰۳ شاهد برگزاری جشن اتمام پروژه های فرهنگی در حوزه کتابخانه ها کل استان خراسان جنوبی باشیم.

وی به روستاهای دوستدار کتاب اشاره کرد و افزود: دو روستا از خراسان جنوبی در درمیان و شهرستان طبس در این زمینه یک افتخار فرهنگی بزرگ برای خراسان جنوبی رقم زدند و در فهرست ۱۴ روستای دوستدار کتاب در کشور قرار دارند.

حاجی با بیان اینکه طی هفته کتاب ۴۴۶ عنوان برنامه در استان اجرا شده است، گفت: در تمام شهرستان ها فعالیت های فرهنگی متنوعی را طی این هفته اجرا کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار