استاد حوزه علمیه قم:

خدمت به مردم از ویژگی‌های بارز آیت الله عمرانی مرتضوی بود

قم (پانا) - مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله عمرانی مرتضوی با حضور مهاجران و عالمان و بزرگان دین در مسجد رضاییه قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
خدمت به مردم از ویژگی‌های بارز آیت الله عمرانی مرتضوی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی اظهار کرد: حضور در میان مردم، رفع مشکلات و خدمت به آنها از ویژگی‌ها و خصلت های بارز مرحوم عمرانی مرتضوی بود و ما باید این سنت دیرینه امامان و پیامبران را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: خدمت به مردم و رفع گرفتاری های آنها در همه جای دنیا انجام می‌شود و عملی نیک است اما این ویژگی بر مهاجران از اوجب واجبات است.

حسینی قمی با اشاره به حدیث العلم سلطان گفت: هر جامعه یا کشوری که علم یا دانش را پیداکند بر جوامع دیگر حکومت می‌کند و هر کس که علم و دانش نداشته باشد دیگران بر او حکومت می‌کنند.

وی افزود: علما و مراجع زیادی بوسیله علم و دانش توانستند شاگردان و عالمان بزرگی تربیت کنند. نمونه بارز آن علامه طباطبایی بود که محفل و جلسات ایشان شلوغ ترین و پر جمعیت ترین محافل در حوزه علمیه بود.

حسینی قمی گفت: ملیت نقش تعیین کننده در شخصیت افراد ندارد بلکه علم و دانش است که عیار ارزش هر شخص را مشخص می‌کند. این دانش است که عیار و ارزش و موقعیت و قدرت انسان را تعیین می‌کند.

وی در پایان گفت: این مجاهدان و مبارزان افغانستانی بودند که برای رضایت خداوند در سوریه و عراق و... جنگیدند اگر مجاهدان افغان در این راه برای دفاع از حرم مرز نشناختند این بی انصافی است که ما برای آنها مرز تعیین کنیم همانطور که یک قطعه در بهشت معصومه به نام شهدای مدافعان حرم مزین شده است.

دانش آموزخبرنگار: محمد حسین جوزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار