امام‌جمعه بهارستان‌دو:

یکی از جلوه‌های مهم راه‌تقوا، جهاد فی‌سبیل‌الله است

بهارستان‌دو(پانا)_ امام جمعه بخش‌ بوستان در نماز جمعه بهارستان‌دو یکی از جلوه‌های مهم راه تقوا را جهاد فی‌سبیل‌الله و آماده‌شدن برای جهاد دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۴۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
یکی از جلوه‌های مهم راه‌تقوا، جهاد فی‌سبیل‌الله است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی حسینی، امام‌جمعه بخش بوستان بهارستان‌دو در نماز‌جمعه گفت: انسان از چهار قوه در حکمت و فلسفه برخور‌دار است، این قوه‌ها عبارتند از: قوه عاقله، غضبیه، شهویه و قوه واهمه، در قوه عاقله انسان‌ها با قوه روحانی و عقلانیت مواجه‌ می‌شوند این قوه مسبب این است که انسان‌ها تغیرات بسیار زیادی با موجودات زنده دیگر داشته باشند‌. در قوه غضبیه قابلیت خشمگین‌شدن در انسان نقش می‌بندد که اگر زیاد باشد تحول و جسارت و اگر کم باشد بی‌غیرتی محسوب می‌شود. در آخر قوه‌شهویه قابلیتی است که اگر انسان دچار آن‌ شود دیگه نمی‌تواند از آن رهایی یابد و همچنین قوه‌واهمه که مال شیطان‌است، که اگر انسان بتواند با عقل خود سه قوه دیگر را در اسارت خود داشته باشد حکمران حکومت خود است.

امام‌جمعه بهارستان‌دو ارزش کار پرستار را هدیه یک لبخند به بیماران برشمرد و اذعان کرد: دشمنان و صهیونست‌ها با تحریم دارو نمی‌توانند بیماران را گرفتار کنند یک پرستار با ارائه خدمات، محبت و لبخند به بیمار می‌تواند در مقابل دشمنان خدا و مستکبران جهاد را ادامه دهد، این ارزش کار یک پرستار است.

وی در رابطه با سنت خداوند تصریح کرد: اگر کسی به دین خداوند یاوری داشته باشد خداوند هم اورا یاوری می‌کند و هرکسی که اعتقاد به مرگ و دنیای آخرت داشته باشد بداند که خداوند هم او را در دنیای‌آخرت کمک خواهد کرد.

سید علی حسینی در حمایت از مردم غزه تشریح کرد: اگر ما فقط کشته‌شدن مردم غزه را ببینم و موفقیت آن‌ها را درک نکنیم، نمی‌توانیم در این راه به آن‌ها کمک کنیم بلکه باید با چشمان عین الله حضرت کبری(س) به طوفان الاقصی نگاه کنیم تا شاهد موفقیت آن‌ها در این جنگ نابرابر شویم.

وی افزود: دانش‌آموزان با حضور خود در نمازجمعه و راهپیمایی و حفظ حجاب، به صهیونیست‌ها نشان می‌دهند که مردم فلسطین در هیچ‌شرایط تنها نیستند و دانش‌آموزان سرباز مولای خود هستند و با حفظ حجاب سیلی محکمی به دشمنان و مخالفان دین‌اسلام می‌زنند و می‌گویند نمی‌توانید در هیچ شرایط حجابی که از حضرت زینب(س) به یاد مانده را از سرمان بردارید.

سیدعلی حسینی، در آخر صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: ان‌شاءلله مسلمانان با الگوبرداری از مکتب امام‌حسین(ع) نپذیرفتن شکست و پیروزی را یاد بگیرند و بتوانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند و به آن‌ها این را ثابت کنند که لشکر امام حسین(ع)در هیچ شرایطی شکست را قبول نمی‌کند.

دانش‌آموز خبرنگار: پارمیدا پرنلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار