امام جمعه رودهن:

مسئولین از هر اقدامی که باعث دلسردی مردم می‌شود، اجتناب کنند

رودهن(پانا)_ امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، بر تعهد و مسئولیت بالای مسئولین تاکید کرد و گفت که مسئولین باید از هر اقدامی که باعث دلسردی و ناامیدی مردم شود و حق و حقوق آنان را تضییع کند، اجتناب کنند.

کد مطلب: ۱۴۲۴۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مسئولین از  هر اقدامی که باعث دلسردی مردم می‌شود، اجتناب کنند

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی، امام‌جمعه بخش رودهن، در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب‌(س) گفت: در هفته پیش رو، میلاد سراسر نور و رحمت عقیله بنی‌هاشم زینب کبری سلام الله علیها را داریم. حضرت زینبی که الگوی ماندگار ایثار و بصیرت زن مسلمان است و این روز هم به‌نام روز پرستار نامگذاری شده است. ما از زحمات همه پرستاران عزیز جامعه‌مان که ایثارگرانه خدمتگذاری می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنیم. در منزلت و مقام علمی حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها از شیخ صدوق نقل شده است که به لحاظ علمی و برخورداری از دانش، چنان جایگاهی داشت که امام حسین علیه‌السلام او را نایب خودش برای رجوع مردم در حل مسائل علمی، قرار داده بود‌.

وی در ادامه، به فضایل اخلاقی و صبر حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: حضرت، علم و ایمان را و عمل و عبادت را توامان با هم جمع کرده بود و در عبادت خدا و در شب زنده داری، چنان جایگاهی پیدا کرده بود که ملقب به عابده آل‌علی شده بود. نمازشب خواندن‌های او را در واقعه شام و بعد از عاشورا را شنیده‌ایم که باوجود خستگی‌های فراوان و آن فشارهای روحی و روانی، دست از نمازشب نمی‌کشید و صبورانه با کاروان ستم‌دیده اهل‌بیت(ع) همراه بود.

حسینی، پیرو اتفاقات اخیر منطقه این‌چنین اظهار کرد: در اوایل هفته‌ای که گذشت، سران کشورهای اسلامی، نشست اضطراری برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی و رفع محاصره از مردم مظلوم غزه و امداد رسانی به آنها، داشته‌اند که به نوبه خود، این اقدام قابل تحسین است و بیانیه‌ای در محکومیت این جنایت‌ها صادر کردند. از همه کشور‌های اسلامی، توقع این است که مثل مردم ایران، حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت یمن و برخی کشورهای اسلامی، اقدامات دشمن‌شکنانه و حمایت‌های ویژه‌ای از مردم غزه داشته باشند و به صرف صدور بیانیه و حمایت زبانی، اکتفا نکنند، چرا که مردم مظلوم غزه با فرعون صفتان و جنایتکارانی مواجه هستند که از هیچ کشتار و جنایتی دریغ نمی‌کند. اگر فرعون، تنها پسران را می‌کشت، این‌ها هم زنان و هم مردان را و هم خبرنگاران و هم کادردرمان را به خاک و خون می‌کشند.

در ادامه حسینی مطرح کرد: از وزیر امنیت داخلی اسرائیل، خبرنگاری سوال می‌پرسد که چرا شما زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون می‌کشید؟ گناه و جرم این‌ها مگر چیست؟ وقتی پاسخ او را می‌شنویم، به جنایت و تکفرشان پی‌می‌بریم. پاسخش این بود که این کودکان اگر بزرگ بشوند به حماس می‌پیوندند. این زنان، برای حماس، فرزند به دنیا می‌آورند. با این اندیشه، کودکان بیگناه و مردم مظلوم غزه را به خاک و خون می‌کشند اما به فضل خدا این‌ها در این باتلاقی که خودشان بوجود آورده‌اند، نابخردانه دست و پا می‌زنند و پیروزی از آن جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.

سیدمحمد حسینی ضمن اشاره به ساخت وسازهای غیرمجاز رودهن، تصریح کرد: برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و در عین حال، رعایت حقوق مردم، اولا باید بین اماکنی که اماکن زراعی هستند و ساخت و سازی در آنجا صورت نگرفته است و بین آنجایی که همه‌اش ساخته شده، تفکیک قائل شد. دوم اینکه از همان ابتدا با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز برخورد شود و این برخورد باید برای همه یکسان باشد. اینطور نباشد که اصحاب قدرت و ثروت در امان باشند و برخی اموال‌شان تخریب شود و سرمایه شان به باد برود؛ مسئولین باید از هر اقدامی که باعث دلسردی مردم می‌شود، اجتناب کنند.

دانش‌آموز خبرنگار: نیایش ورمقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار