مسئول آموزش تیپ۳۷۷ مشهد مقدس گفت:

آزادسازی سوسنگرد یکی از بزرگترین دستاوردهای جنگ تحمیلی بود

مشهد(پانا) - مسئول آموزش تیپ۳۷۷ مشهد در خصوص روز آزادسازی سوسنگرد گفت۲۶ آبان ماه یادآور حماسه‌ها و دلاوری‌های سربازان جان برکف انقلاب تحت فرماندهی رهبر کبیر انقلاب است.

کد مطلب: ۱۴۲۳۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آزادسازی سوسنگرد یکی از بزرگترین دستاوردهای جنگ تحمیلی بود

مسئول آموزش تیپ۳۷۷ مشهد گفت: نیروهای عراقی در بیست و یکم مهرماه شهر «بستان» را تصرف کردند و در بیست و چهارم آبان ماه سوسنگرد را تصرف کردند. این در حالی بود که ٢٠٠ نفر از نیروهای مدافع شهر (شامل پاسداران، بسیجیان و شماری از اهالی شهر) توانستند با استقامت در برابر عراقی‌ها مانع از سقوط شهر سوسنگرد شوند.

وی افزود: بعد از گذشت دو روز در تاریخ ٢۶ آبان ماه ۱۳۵۹، نیروهای ایرانی در ارتش و ستاد جنگ‌های نامنظم به کمک محاصره‌شدگان آمدند و توانستند دوباره این شهر را از اشغال نیروهای دشمن آزاد کنند.

جواد افروزان خاطرنشان کرد: در عملیات آزادسازی سوسنگرد مصطفی چمران و قاسم علی ظهیرنژاد نقش فرمانده را ایفا می‌کردند که در آن، مصطفی چمران به عنوان فرمانده جنگ در خط مقدم بودند.

وی در آخر افزود: باعث افتخار من است که پدرم جانباز سرافراز قاسم افروزان کسی بود که در عملیات آزادسازی سوسنگرد و بستان حضور فعال داشتند. شهدا الآن در بین ما نیستند، اما آوازه رشادت هایشان هنوز زمزمه ای در گوش جوانان امروز است.

دانش آموز خبرنگار: ماهان محمدیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار