در گفت‌وگوی پانا با عضو کمیسیون برنامه مجلس:

بین درآمد و مالیات اصناف پردرآمد تناسب وجود داشته باشد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره لزوم تناسب بین مالیات و درآمد اصناف پُر درآمد گفت از گروه‌هایی که درآمد کمتری دارند نباید از آنها مالیات اخذ شود. در سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی بی عدالتی در پرداخت مالیات بین صنوف پر درآمد برطرف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
بین درآمد و مالیات اصناف پردرآمد تناسب وجود داشته باشد

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا درباره فرار مالیاتی مشاغل خاص و لاکچری مثل آرایشگران زنانه، بنگاه‌های معاملات ملکی، طلافروشان و غیره گفت: «مشکل ما در اخذ مالیات از این مشاغل این است که در گذشته اشخاص مالیات را تعیین می کردند و با دخالت عوامل انسانی مالیات تعیین می‌شد اما در حال حاضر با سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی به اخذ مالیات هوشمند و عادلانه از مشاغل پر درآمد و خاص کمک شده است. »

وی در ادامه بیان کرد: «با سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی در تمام صنوف مالیاتی که اخذ می‌شود بر اساس عملکرد است. »

قادری گفت: «در گذشته مالیات برای صنوف به صورت علی الراس تعیین می شد که خیلی کار دقیقی نبود و نسبت درآمد و مالیات مودی در آن رعایت نمی شد.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیح داد: «بین واحدهای مختلف در صنوف مختلف هم درآمد و سود متفاوت است و بر اساس این تفاوت باید از آنها مالیات اخذ شود. در هر صنفی پُر درآمدان باید مالیات بیشتری پرداخت کنند. »

وی در ادامه افزود: «در مقابل گروه‌هایی که درآمد کمتری دارند نباید از آنها مالیات اخذ شود. در سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی بی عدالتی در پرداخت مالیات بین صنوف پر درآمد برطرف خواهد شد. »

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: «نباید کارگر و کارمند در کشور ما که جز اقشار ضعیف هستند در این حد مالیات بپردازند و اصناف با این حجم از درآمد هم به این صورت مالیات بدهند باید تفاوتی بین آنها وجود داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار