معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز:

مدرسه در مصونیت‌بخشی کودکان در مقابل آسیب‌های اجتماعی، به عنوان یک کانون تربیتی عمل کند

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز عنوان کرد مدرسه می تواند در مصونیت‌بخشی کودکان و نوجوانان در مقابل آسیب‌های اجتماعی، به عنوان یک کانون تربیتی عمل کند.

کد مطلب: ۱۴۲۳۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه در مصونیت‌بخشی کودکان در مقابل آسیب‌های اجتماعی، به عنوان یک کانون تربیتی عمل کند

سردار فتح اللهی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز ضمن قدردانی از تلاش‌های دانش‌آموزان خانواده‌ها و همکاران فرهنگی برای مشارکت در عرصه مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تمامی ساحت‌های وجودی و تربیتی دانش‌آموزان از جمله تربیت آنان برای مراقبت از خود در برابر اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی توجه و تاکید شده است؛ در این راستا می‌بایست همه عواملی که به نوعی در تحصیل و تربیت دانش آموزان اخلال ایجاد می‌کنند را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کند.

وی افزود: مدرسه می‌تواند در راستای مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و نیز کوشش برای مصونیت بخشی کودکان و نوجوانان به عنوان یک کانون تربیتی عمل کرده و با تعامل مثبت با اولیا و ارکان محله همانند مساجد و پایگاه های بسیج و ... به عنوان یک مرکز اثر بخش توجه قرار گیرد.

فتح اللهی اضافه کرد: هر ساله هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس کشور از بیست و دوم تا بیست و هشتم آبان ماه به صورت هماهنگ برگزار می‌شود و با توجه به عناوین روز شمار این هفته که بر روی عوامل کمک رسان در مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی متمرکز شده است، برنامه های متنوعی در مدارس اجرا می شود.

وی ادامه داد: امروز استفاده از نقش کلیدی و محوری خانواده در پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، یکی از اساسی‌ترین و موفق‌ترین راه‌های مقابله با این پدیده شوم محسوب می‌شود و در این مسیر استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و نیز خانه یاریگران زندگی می تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد؛ همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی، توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و مشاوران تربیتی می تواند نویدبخش موفقیت‌های بیشتر در این مسیر سخت و پیچیده باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: تجلیل از ایثارگران مبارزه با مواد مخدر و ترویج سبک زندگی آنها می‌تواند یکی از آموزش‌های مفید مهارت‌های زندگی به دانش آموزان برای بهتر زیستن باشد؛ بهره گیری از ارزش‌های دینی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی می‌تواند به دانش آموزان قوت شخصیت داده و کمک کند که آنان کنترل هیجانی بیشتری داشته و رفتارهای تکانشی کمتر و کنترل خشم بیشتری را از خود بروز دهند که این خود تاب آوری در مقابل آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

فتح اللهی در پایان تصریح کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز برای مشارکت در گسترش همکاری جهت توسعه برنامه‌ها و خدمات پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام آمادگی نموده و می‌تواند همگام با دیگر دستگاه‌ها در شناساندن آسیب‌های اجتماعی به دانش‌آموزان قدم بردارد.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار