عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با پانا:

متخصصان حوزه انرژی در شرکت ها آموزش می بینند

در صنعت نفت و انرژی نیروی انسانی کافی داریم

تهران ( پانا )- عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به وجود نیروی انسانی کافی در صنعت نفت و انرژی، اظهار کرد بر خلاف بسیاری از صنایع که با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستند بخش نفت و انرژی با کمبود کمتری در نیروی انسانی ماهر مواجه ا ست و آموزش افراد در بخش انرژی باید در خارج از آموزش‌ و پرورش انجام شود.

کد مطلب: ۱۴۲۳۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
متخصصان حوزه انرژی در شرکت ها آموزش می بینند

رضا پدیدار؛ عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران از وجود نیروی انسانی کافی در بخش انرژی خبر داد و گفت: «امروزه متقاضی کار برای بخش انرژی و صنعت نفت بسیار است و فعالان این بخش نیز هرگاه به نیروی انسانی نیاز داشته‌اند به اندازه کافی نیروی کار وجود داشته است. ما در زمینه انرژی و نفت بر خلاف بسیاری از صنایع با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه نیستیم. »

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره بر نیاز صرف هزینه بیشتر برای جذب نیروی ماهر اظهار کرد: «در صنعت نفت و انرژی اگر نیاز به نیروی ماهر داشته باشیم، باید هزینه بیشتری صرف کنیم و دستمزد و حقوق بیشتری نیز پرداخت شود. طبیعی است که اگر دستمزد کمتری پرداخت شود باید آن نیروی کار را در محیط کاری که مشغول می‌شود آموزش داد و مهارت‌های لازم را به او بیاموزید تا فرد به میزان تخصص لازم دست‌یابی پیدا کند. به این شیوه می‌تواند نیروی ماهر انسانی را با هزینه کمتر جذب کرد.»

پدیدار از خطر عدم تعهد کاری در افراد با جذب با هزینه کمتر و آموزش در خود کارخانه‌ها بیان کرد: «البته برخی از افراد در محیط‌های کار‌ی آموزش داده می‌شوند اما در آن مجموعه ماندگار نمی‌شوند و به مجموعه‌های دیگری می‌روند یا آنکه از ایران خارج می‌شوند. با این همه ما در زمینه انرژی کمبود نیروی انسانی مواجه نیستیم. »

وی درباره تربیت نیروی ماهر و متخصص در بخش انرژی در زمان تحصیل در آموزش‌ و پرورش گفت: «آموزش در بحث انرژی بسیار تخصصی است و آموزش و پرورش کارچندانی نمی‌تواند در این زمینه انجام دهد. برای آموزش افراد در بخش انرژی باید در خارج از وزارت آموزش‌ و پرورش اقدام کنیم. در بحث انرژی به افراد با میزان تحصیلات دیپلم نیاز نداریم. »

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران نیروی انسانی بخش انرژی را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: «نیروی انسانی لازم در بخش انرژی به دو دسته متخصصان و کارگران تقسیم می‌شوند. متخصصان این بخش باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند. کارگرانی نیز که در این بخش نیاز داریم توسط شرکت‌های فعال در بخش انرژی جذب می‌‌شوند و خود آن‌ها را آموزش داده و استخدام می‌کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار