رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

موانع بهره‌وری در آموزش و پرورش باید شناسایی و از پیش رو برداشته شود

ارسال ۸۵۴ مقاله به اولین همایش ارتقای بهره‌وری در آموزش و پرورش

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت بعد از تعریف و اندازه‌گیری میزان بهره‌وری، نیازمند شناسایی و از پیش رو برداشتن موانع بهره‌وری هستیم.

کد مطلب: ۱۴۲۳۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
موانع بهره‌وری در آموزش و پرورش باید شناسایی و از پیش رو برداشته شود

علی محبی در اولین همایش ملی آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری، چالش‌ها و راهکارها اظهار کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید: «من از فقر بر امتم نگران نیستم بلکه از سوء تدبیر بیمناکم.» سوء تدبیر یعنی همان پایین بودن بهره‌وری.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای بهره‌وری و آموزش بهینه در سند تحول بنیادین به‌عنوان حیات طیبه یا وضع زندگی مطلوب بر اساس نظام معیار اسلامی است. نظام آموزشی، پرورش نیروهای ماهر را بر عهده دارد که بازدهی مطلوب و شایستگی‌های افتخارآمیز را به دنبال دارند و سرمایه انسانی، پیشران رشد کشورها است.

محبی با بیان اینکه بر همین اساس و بنا به نظر متخصصان اقتصادی، توجه به بهره‌وری در آموزش و پرورش امری بسیار چالش‌برانگیز و مبتنی بر رابطه هر درون‌داد با برون‌داد است، افزود: پیش از هر چیز باید ببینیم در چه نقطه‌ای ایستاده‌ایم که برای این منظور باید قادر به اندازه‌گیری بهره‌وری باشیم. نیازمند این هستیم که بعد از تعریف و اندازه‌گیری، موانع را هم شناسایی و از پیش رو برداریم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: با توجه به نشانه‌هایی در برخی از موضوعات نگرانی عمیقی داریم. این همایش و همایش‌های مشابه، امری مهم برای برقراری گفتمان مستمر و اساسی در این‌ مهم است.

دبیر علمی اولین همایش ملی آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری، چالش‌ها و راهکارها با اشاره به اعلام فراخوان این همایش در خرداد سال جاری ابراز کرد: از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خواسته شد که بُعد علمی را در دست بگیریم که کمیته علمی با حضور ۱۵ دانشمند برجسته تشکیل شد و اطلاع‌رسانی خوبی نیز صورت گرفت و با استقبال کم‌نظیر از ناحیه پژوهشگران‌ مواجه شدیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های داوری گفت: مقالات در مرحله اول داوری برای 2 داور ارسال شد و اگر فاصله نتیجه امتیازات 2 داور بیش از 5 امتیاز بود، مقاله به داور سوم ارسال می‌شد. در نهایت مقاله‌هایی که انتخاب شده بودند باز هم یک مرحله به مسئولین محورهای همایش داده شد که مقالات پذیرفته‌شده را دوباره مرور کنند.

محبی با بیان اینکه در مجموع ۸۵۴ مقاله برای این همایش دریافت شد که بیشترین مقالات مربوط به محور بهره‌وری در نظام آموزش و پرورش بود، خاطرنشان کرد: 266 مقاله در نهایت پذیرفته شدند که نوع ارائه آن‌ها از سخنرانی و پوستر بود و از مجموع مقالات 14 مقاله انتخاب شد که امروز متناسب با هر کدام از محورها ارائه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار