رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خبر داد:

پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش پای کار سند تحول بنیادین

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش معتقد است فقدان نظام انگیزشی و نداشت کاربست راهبردی از جمله بزرگترین علل مشکلات آموزش و پرورش امروز است.

کد مطلب: ۱۴۱۴۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش پای کار سند تحول بنیادین

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، علی محبی، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ضمن ابزار همدردی با مردم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونسیتی گفت: فقدان نظام انگیزشی و نداشت کاربست راهبردی از جمله بزرگترین علل مشکلات آموزش و پرورش امروز ماست.

وی با ارایه پژوهش دو ساله در حوزه پیاده‌سازی سند تحول در مدارس اظهار کرد: عدم اجرایی‌سازی کامل سند تحول بنیادین در مدارس، نبود راهنمای جامع و شفاف است که طی این بررسی به شاخص‌های راهبردی و عملیاتی رسیده‌ایم.

محبی در ادامه با ارائه مدل مطرح شده عنوان کرد: در این پژوهش با بررسی دقیق برنامه درسی، برنامه‌های تحولی، مطالعات تطبیقی بعد از اعتبار بخشی به هشت بعد آموزش و پرورش دست یافته‌ایم که برای هر یک راهکار اجرایی و چشم انداز در نظر گرفته شده است.

محبی افزود: خروجی این الگو با دو دسته گروه کنش‌گرا (خانواده، موسسات آموزشی، مساجد و ..) و راهبرد‌گرا ( کادر آموزشی و تربیتی مدارس، دانش آموز، معلم) مدرسه با مولفه‌های پژوهندگی، خود ارتقادهندگی و یادگیرندگی را مرکز آموزشی مطلوب می‌داند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای موفقیت و مدیریت گفت: سه گام اصلی که باید جزو قواعد ما در اجرایی‌سازی برنامه‌ها باشد، مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق، تلاش جهادی مستمر و نظارت و مراقبت است.

در پایان حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را اعلام و در خصوص موارد مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار