رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد:

گفتمان‌های دینی، نقش پررنگی در امور مدرسه دارند

مشهد (پانا) - رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد گفت هدف بازدید از برگزاری نماز جماعت در مدارس، رونق و پیشرفت نماز در مدرسه و تقدیر از مدیران برتر و فعالی است که همت ویژه‌ای در حوزه نماز دارند.

کد مطلب: ۱۴۲۳۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
گفتمان‌های دینی، نقش پررنگی در امور مدرسه دارند

علی فتح‌آبادی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: سعی آموزش و پرورش بر این است که در راستای تعلیم، تربیت و آموزش دانش‌آموزان، علاوه بر نماز جماعت، گفتمان‌های دینی را نیز در مدارس پررنگ کنیم.

وی افزود: هرچه همت ما در این حوزه بیشتر باشد، قطعا برداشت حاصل از مسائل پرورشی و آموزشی دانش‌آموزان نیز بیشتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ضعف‌های بعضی از مدارس، نداشتن امام‌ جماعت برای برگزاری نماز است، آموزش و پرورش پیگیر این است که ائمه جماعت در مدارس را تأمین کند و تا پایان سال تحصیلی مدرسه‌ای بدون برگزاری نماز جماعت نباشد.

فتح‌آبادی در خصوص وجود امام جماعت در مدارس بیان کرد: اولویت ما در این زمینه، افراد تحصیل کرده در احکام نماز هستند، اما اگر این افراد به هر دلیلی تمایل به حضور در مدرسه را نداشتند، موظفیم که از وجود معاونان و مربیانی که در این راستا مورد اعتماد دانش‌آموزان هستند استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: الگوی دانش‌آموزان در مدارس، برای شرکت در نماز جماعت، مدیر و تیم ستادی او است. اگر کادر اجرایی مدرسه در نماز شرکت کنند، دانش‌آموزان نیز به آن جذب می‌شوند‌.

دانش‌آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار