معاون پرورشی و فرهنگی استان خراسان رضوی:

شناسایی دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی قدم اول و راهبردی است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی استان خراسان رضوی گفت قدم اول و راهبردی ما، شناسایی دانش آموزانی است که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و از همکاران و مدیران مدارس تقاضا دارم که مشارکت لازم را در جهت شناسایی این دانش آموزان که به هر دلیل در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۲۲۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی قدم اول و راهبردی است

علی مهدوی خواه معاون پرورشی و فرهنگی استان خراسان رضوی گفت: افتتاحیه دوره آموزشی سپهر دانش و معرفت برای توانمندسازی والدین دانش آموزان در دبیرستان دخترانه مصلی نژاد برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم که با موضوع توانمندسازی والدین دانش‌آموزان هدف گذاری شده بود؛ توانستیم آموزش و آگاهی های لازم را در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش آگاهی والدین داشته باشیم و والدین را در موضوعات مختلف مخصوصا آسیب های اجتماعی به یک توانمندی مطلوبی برسانیم که این آموزش ها بسیار اثرگذار خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی استان تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم با استفاده از ظرفیت های دانش آموزان، تشکل های دانش آموزی، والدین، مدیران مدارس و نهادهای بیرونی یک برنامه منسجمی را در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم و توانمندسازی والدین را به نحو احسن اجرا کنیم.

وی افزود: قدم اول و راهبردی ما، شناسایی دانش آموزانی است که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و از همکاران و مدیران مدارس تقاضا دارم که مشارکت لازم را در جهت شناسایی این دانش آموزان که به هر دلیل در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند داشته باشند و اقداماتی از قبیل مشاوره و درمان را توسط مشاورین مدارس انجام دهند.

علی مهدوی خواه خطاب به والدین گفت: ما از ظرفیت شما استفاده خواهیم کرد به این دلیل که حضور شما در مدارس می تواند خطر آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درهای آموزش و پرورش با شعار مردمی‌سازی به روی همه باز است و ما به تنهایی نمی توانیم بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشیم و از اینکه والدین عزیز در مدارس حضور داشته باشند استقبال خواهیم کرد. والدین با حضورشان و ارتباط گیری و تعامل مستمر و نامحدود باعث خوشحالی دانش آموزان خود و همکاران ما خواهد بود و قطعا حضور پررنگ شما بزرگواران باعث می شود کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی ارتقا یابد.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار