وزیر آموزش و پرورش:
ایران اسلامی سراسر الگوست و باید به دانشآموزان شناسانده شود
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت امروز اگر بخواهیم در تربیت دانشآموزان، حق را ادا کرده باشیم باید شهیدطهرانیمقدمها را برای دانشآموزان مجسم کنیم تا الگوبرداری کنند و در مسیر او قرار گیرند.
رضامراد صحرایی در کنگره بینالمللی شهیدحسن طهرانیمقدم که در دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بهویژه شهدای دانشآموز و معلم اظهار کرد: کنگرهای که به یاد شهید طهرانیمقدم در ایام شهادت آن شهید برگزار میشود علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره شهید، یک کنگره علمی است و گونهای از علم را نشان میدهد که در انسانی تبلور پیدا کرده که اثر این علم بسیار متفاوت است و شباهتی به سایر علوم عادی و ساده ندارد.
وی تصریح کرد: درباره شهید طهرانیمقدم و ویژگیهای ایشان و خانوادهاش گفتنیها بسیار فراوان است و درباره ایشان همین بس که رهبر معظم انقلاب، شهید طهرانیمقدم را پارسای بیادعا معرفی کردند که در مدیریت، انسانی بینظیر و کمنظیر بود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر انقلابی برای هدفی رخ میدهد و انقلابیون اهدافی دارند، گفت: هدف انقلاب اسلامی ایران به گواه تاریخ و آنچه پژوهشگران علمی حوزه سیاست میگویند با همه انقلابهای پیشین متفاوت بوده است.
وی با بیان اینکه عموم انقلابها در پی جنگ ۲ گروه و با هدف کسب قدرت یا ثروت رخ میدهند، اظهار کرد: انقلابیون در انقلاب اسلامی به دنبال قدرت و ثروت نبودند.
صحرایی با اشاره به اتفاقات پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تحمیل جنگ ۸ ساله دشمنان علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: بعد از جنگ تحمیلی هم با وجود اینکه صدمات زیادی در زیرساختهای ما ایجاد کرده بودند، دوباره شروع کردند از ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم تا این روزها با جنگهای ترکیبی و شناختی با ما دشمنی میکنند و دشمنی بیسابقه و تمامعیار علیه ما صورت گرفته است.
وی با طرح این سوال که این جنگ علیه ملت ایران برای چیست، افزود: کل آرزو و آرمان ما به دست آوردن فرصتی برای تربیت انسان بوده و دغدغه ما به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی، پروراندن و تربیت انسان و آگاهی او نسبت به فطرت الهی بوده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار انقلاب اسلامی، پرورش انسانهای بزرگی است که منبع قدرت میشوند، گفت: شهید طهرانیمقدم، گواه این امر است و آنچه که او را موفق کرده، تربیت معنوی او بوده است. امکانات و اختیارات آن شهید به مراتب کمتر از امکانات و اختیاراتی است که خیلیها دارند اما اثر کار او ناشی از تربیت غیرعادی است.
وی با بیان اینکه بزرگترین اثر شهید طهرانیمقدم امروز در جهان دیده میشود، اظهار کرد: انتفاضهای که با پرتاب یک سنگ آغاز شده، امروز جایی رسیده که رژیم صهیونیستی را با موشک میزند و رژیمی که طومار کل غرب را در ۶ روز میپیچید ۳۷ روز است که نتوانسته از عهده فلسطین درآید.
صحرایی با اشاره به ویژگیهای دانشآموز در تراز انقلاب اسلامی که در سند تحول بنیادین آمده است، خاطرنشان کرد: تربیت انسان موحد، آشنا به معاد، متعهد به مسئولیتهایش نسبت به خدا، خود، خلق و خلقت، حقیقتجو، عدالتخواه، صلحجو، ایثارگر، وطندوست، مهرورز، جهانیاندیش، ولایتمدار، منتظر و تلاشگر برای تحقق حکومت عدل الهی، دارای عزت نفس، خودباور، دانا، توانا، امیدوار، بااراده، مصمم، سختکوش، تلاشگر و نظمپذیر، ویژگیهایی است که در سند تحول آمده است. تمام این ویژگیها در رفتار شهید طهرانیمقدم، متجلی است و این انسان و تربیت او کاری است که نظام تعلیم و تربیت اسلامی میخواهد.
وی با بیان اینکه آنچه باعث امید و امیدواری ماست این است که احساس میکنیم شهدای عزیز میبینند و نظارت میکنند و کار ما را راه میاندازند، افزود: امروز اگر بخواهیم در تربیت دانشآموزان، حق را ادا کرده باشیم باید شهید طهرانیمقدمها را برای دانشآموزان مجسم کنیم تا الگوبرداری کنند و در مسیر او قرار گیرند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر کشورهای دیگر برای خود الگو درست میکنند، کشور ما سراسر الگو است که از جمله آنها سردار شهید طهرانیمقدم و سردار شهید سلیمانی هستند اما از یک حیث باید تاسف بخوریم چرا که کشورهای دیگر برای خود الگو میسازند اما ما الگوهایی که داریم را به خوبی نمیتوانیم نشان دهیم.
وی جنگ امروز را جنگ روایتها و ارادهها خواند و اظهار کرد: ما شهید طهرانیمقدم را باید مظلومپرور و ظالمستیز روایت کنیم اما اگر در این روایت، تعلل کنیم و روایت اول را نداشته باشیم، دشمنان جور دیگری معرفی میکنند.
صحرایی تاکید کرد: شهید طهرانیمقدم را در کتابهای درسی باید به صورت متفاوت بیاوریم. الان هم داریم اما شوقانگیز و جذاب باید بخشی از زندگی این شهدا را نشان دهیم و وظیفه ماست که این شهیدان را از زاویه دیگری نشان دهیم.
ارسال دیدگاه