روایتی از سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی

از خوشحالی دانش‌آموزان در مدارس و استخرهای نوساز تا درسِ آقای وزیر به مسئولان در روز جمعه

تهران (پانا) - خراسان شمالی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور است که برای توسعه زیرساخت‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های آموزشی نیازمند توجه ویژه دولت است و سفر وزیر آموزش و پرورش به این استان بارقه امیدی برای ۱۹۲ هزار دانش‌آموز بود که امیدها برای بهبود فضای مدارس را رقم زد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
روایتی از سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی

سیاست توجه جدی به مناطق محروم، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم است و توجه به آموزش و پرورش و مدارس در استان‌های کشور در این دولت بسیار زیاد شده است.

وزیر آموزش و پرورش در بدو ورود به استان خراسان شمالی با حضور در گلزار شهدای گمنام بجنورد به مقام شامخ شهیدان ادای احترام و سپس با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

رضامراد صحرایی پس از این دیدار دبستان ۱۵ کلاسه ابوریحان بیرونی را افتتاح کرد، این طرح با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سه هزار و ۹۰۴ مترمربع به بهره‌برداری رسید که این منابع از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب تامین شده‌است.

برای این مدرسه دیوارکشی به طول ۲۲۶ متر و ۲ هزار و ۱۳۴ مترمربع محوطه سازی و ۱۰۹ مترمربع سرویس بهداشتی انجام شده است.

در آیین افتتاح این مدرسه، وزیر آموزش و پرورش، از مسئولان خواست تا جایشان در صف اول را با دانش‌آموزان که انتهای صف بودند تغییر دهند و آنها به زیر آفتاب بروند و دانش‌آموزان بیایند در سایه.

اقدامی معلمانه که مورد استقبال شدید معلمان و خانواده‌ها و در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

صحرایی همچنین استخر شنای دانش‌آموزی شهید حسین جلالی‌راد در شهرستان سملقان را افتتاح کرد. این استخر با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در ۵۱۶ مترمربع زیربنا و یکهزار مترمربع محوطه‌سازی و۱۸۰ متر دیوار‌کشی بهره‌برداری شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در سفر به شهرستان اسفراین، دبستان ۶ کلاسه برکت را افتتاح کرد. این پروژه در ۶۵۵ مترمربع زیربنا ساخته شده و برای آن ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این پروژه دارای ۴۴ مترمربع سرویش بهداشتی، ۲۰ مترمربع آبخوری، ۲۵۳ متر دیوارکشی و سه‌هزار و ۷۰۰ مترمربع محوطه‌سازی است.

آقای وزیر، در نشست صمیمی با نومعلمان تمدن‌ساز خراسان شمالی که در محل سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان بجنورد برگزار شد، نیز حضور یافت و گفت: بیشترین آمار استخدام مجموعه در گذشته را چهل هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: در سال جاری و با پیگیری‌های دولت با استخدام ۵۰ هزار معلم جدید شاهد استخدام تاریخی و بی‌سابقه بودیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان افسران تمدن‌ساز هستند از استخدام تعداد کثیری معلمان دیگر تا شش ماه آینده خبر داد و افزود: آموزش و پرورش در خراسان شمالی نیز یک‌هزار معلم جدید را جذب کرده است که اتفاق مهمی است، زیرا این معلمان استخدام شده از مهم‌ترین و دغدغه‌مندترین افراد انتخاب و برگزیده شده‌اند.

استخر شنای شهدای دانش‌آموز در شهرستان شیروان دیگر طرحی بود که با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

این طرح با یک‌هزار و ۵۱۶ مترمربع زیربنا و یک‌هزار و ۲۷۰ مترمربع محوطه سازی ۲۰۰ متر دیوارکشی تکمیل شد تا فضایی مناسب برای ورزش دانش‌آموزان در اختیار این قشر قرار بگیرد.

گفتنی است، صحرایی در سفر به خراسان شمالی، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع رفاهی فرهنگیان شهرستان شیروان اختصاص داد و در این زمینه دستور لازم را صادر کرد.

۱۹۲ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

۴۸ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی را دختران تشکیل می‌دهند و ۳۶ درصد دانش‌آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار