رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملارد در گفت‌وگو با پانا:

کتابخوانی نوعی نگاه با واسطه به جهان هستی است

ملارد (پانا) - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملارد، در اهمیت مطالعه کتاب، کتابخوانی را نوعی نگاه با واسطه به جهان هستی دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۲۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
کتابخوانی نوعی نگاه با واسطه به جهان هستی است

فیروزه یارمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملارد، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، پیرامون اهمیت کتاب و مطالعه آن گفت: «کتابخوانی می‌تواند باعث افزایش خلاقیت در انسان شود. هرچه بیشتر افراد در معرض ایده‌های جدید قرار بگیرند، ذهن آن‌ها بازتر خواهد شد. به این ترتیب در موقعیت‌های مختلف، راه‌حل‌های خلاقانه‌تری به ذهنشان خواهد رسید.»

یارمحمدی، درباره افرادی که اهل مطالعه هستند بیان کرد: «افراد کتابخوان در زندگی خود موفق‌تر هستند. یکی از دلایلی که باعث موفقیت افراد می‌شود، استفاده درست از زمان است. کتاب‌ها به بهترین شکل ممکن به ما یاد می‌دهند که چگونه از زمانی که در اختیار داریم به بهترین شکل استفاده کنیم. هر جامعه‌ای فرصت رشد و پیشرفت دارد. البته به شرطی که فرهنگی، مانند کابخوانی در آن، جا بیفتد. کاهش هدر رفتن زمان به کمک کتابخوانی، باعث پیشرفت فرد و جامعه می‌شود.»

این مقام مسئول در ادامه افزود: «یکی از عواملی که باعث شده است فرهنگ مطالعه در کشور پایین باشد، بی‌توجهی خانواده‌ها به این امر است. برای بالابردن نرخ مطالعه دانش‌آموزان، باید از کودکی بین کودک و کتاب ارتباط و انس برقرار کرد. از طرفی باید خانواده‌ها از همان ابتدای آموزش و تربیت کودکان، آنها را با کتاب آشنا نمایند. چرا که کودک، بسیاری از رفتارها را از والدین خود تقلید می‌کند و آنها را الگو قرار می‌دهد.»

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملارد درباره خدمات کتابخانه‌ای در سطح ملارد، تشریح کرد: «این شهرستان با داشتن ۱۱ باب کتابخانه‌ شهری و روستایی و ۱ دستگاه‌ کتابخانه سیار یار مهربان هشت، با برنامه‌های نشست کتابخوان، مسابقات کتابخوانی، جشنواره قصه گویی ویژه اقوام، مسابقات نقاشی و کار دستی میزبان علاقمندان و اعضای کتابخانه هستند.»

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: «سی و یکمین دوره هفته‌ کتاب و کتابخوانی با شعار (آینده خواندنی است) از ۲۴ تا ۳۰ آبان با برنامه‌های متنوع کتابخوانی فرهنگی و اجتماعی شروع خواهد شد. و از ۲۴ الی ۲۵ آبان ثبت نام در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملارد به صورت رایگان برگزار می‌شود.»

یارمحمدی در پایان در راستای ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به امر کتابخوانی توصیه کرد: «فراهم کردن امکانات و فرصت‌های مطالعاتی برای کودکان و نوجوانان که نیاز به کمک دارند علاوه بر کوشش و تلاش خود آنان، نیاز به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی و مشارکت حساب شده مربیان دارند جهت تشویق و ترغیب آنها به مطالعه باید نسبت به تهیه و خرید کتاب، آنها را همراهی کرد و جهت بازدید به نمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های سطح شهر و یا هدیه‌ دادن کتاب، آنها را راغب کرد و به کودکان قبل از دبستان باید اهمیت داد.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار