مدیر آموزش و پرورش ملارد در نشست شورای نماز و امر به معروف و نهی از منکر:

علاقه واهتمام به نماز و عترت، رمز موفقیت ما در زندگی دنیوی و معنوی است

ملارد ( پانا ) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در نشست شورای نماز و امر به معروف و نهی از منکر، توجه به نماز و عترت در میان افراد، مخصوصا نوجوانان را یک فعالیت دینی در راستای استحکام پایه‌های زندگی معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
علاقه واهتمام به نماز و عترت، رمز موفقیت ما در زندگی دنیوی و معنوی است

سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در نشست شورای نماز و امر به معروف و نهی از منکر گفت: همیشه شاهد تلاش‌های خالصانه کسانی که در حوزه عترت و نماز و قرآن فعالیت می‌کنند، هستیم. آنها در تلاش هستند مأموریتی که به آنها سپرده شده است را به بهترین شکل به اتمام برسانند. با وجود تمام کمبودهایی که وجود دارد، خوشبختانه جریان بسیار خوبی در حال شکل‌گیری است و روز به روز بیشتر از قبل در حال رشد و پیشرفت است؛ همچنین بازخوردهایی که در مدت زمانی که از آغاز سال تحصیلی گذشته است از طرف مدارس رضایت بخش است.

وی در ادامه افزود : در جلسه با مدیران مقطع ابتدایی بر اهمیت نماز و علاقمند کردن کودکان به این فریضه تأکید شد. همچنین این موضوع باید برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم نیز جریان داشته باشد. خوشبختانه نکته قابل توجه در رابطه با نماز، این است که افرادی که در حوزه عترت و نماز و قرآن فعالیت می‌کنند ، به درستی توانسته‌اند مطالب اصلی در این مورد را بیان کنند و حقیقت امر این است که دغدغه و موضوع اصلی آموزش و پرورش ملارد، نماز و عترت باشد.

وی در رابطه با اهمیت فراوان برپایی نماز، در همه امور تربیتی بیان کرد: تمامی موضوعات تربیتی و آموزشی، همگی به نماز مرتبط می‌شوند. ما در هر کاری که صحبت می‌کنیم و اگر احوالات بزرگانی از جمله امام خمینی(ره) در رابطه با اهمیت نماز بررسی کنیم می‌توانیم رموز موفقیت آنان را دریابیم. متأسفانه یکی از اشکالاتی که در این موضوع مطرح است، ضعف رؤسای منطقه می‌باشد. هنگامی که رئیس یک منطقه، خودش اهتمام لازم در این موضوع را نداشته باشد، قطعا این موضوع بر عوامل دیگر تأثیر بسزایی دارد. در ارتباط با این موضوع هر کسی باید ابتدا خود را اصلاح کند و تا زمانی که خود را اصلاح نکرده‌‌است قطعا راه به‌جایی نخواهد رسید و اگر این موضوع ادامه یابد، در منطقه نیز هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه این چنین عنوان کرد : اگر توجه به مسائل دینی و اصلاح خود، موضوع اصلی و دغدغه هر منطقه چه در مقطع پرورشی، چه حراست و چه آموزش و پرورش، شاهد سامان پیدا کردن کارها خواهیم بود. هنگامی که یک شهر تمامی ارکانش متزلزل شود، اگر با دقت مشاهده شود، پی خواهیم برد که شاخص‌ها صحیح نمی‌باشند و از ریشه ویران است.

رئیس آموزش و پرورش ملارد، ضمن ابراز تأسف در مورد بی‌توجهی به احکام دینی علی‌‌الخصوص نماز، خطاب به افراد حاضر عنوان کرد: باید به مسئله نماز توجه بیشتری شود و برای بصیرت و آگاهی، باید کتاب‌هایی در زمینه افراد موفق و شایسته مطالعه کرد. بزرگ‌ترین معاصر و کسی که نقش مؤثری در تغییر جهان داشت امام خمینی(ره) بود و یکی از رموز موفقیت ایشان، اهتمام به نماز بود. امام‌خمینی به نماز تأکید فراوان داشت چرا که می‌دانست دشمنان ما آگاهند و می‌دانند چه جاهایی را ضعیف کنند. علاقه و اهتمام به نماز یک شعار نیست بلکه یک عمل خداپسندانه است که هر یک از ما باید آن را سرلوحه زندگیمان قرار دهیم.

خبرنگار : نیلوفر شاه‌آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار