معاون بازرسی سپاه شهرستان بهارستان:

مدارس، مسئولیت افزایش اطلاعات دانش‌آموزان درباره اردوی راهیان نور را دارند

بهارستان یک (پانا)- معاون بازرسی سپاه شهرستان بهارستان در جلسه راهیان نور، مسئولیت افزایش اطلاعات دانش‌آموزان درباره‌ی این اردو را، مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۲۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مدارس، مسئولیت افزایش اطلاعات دانش‌آموزان درباره اردوی راهیان نور را دارند

جلسه راهیان نور ناحیه یک بهارستان با حضور سعید قلی‌زاده معاون بازرسی سپاه، آیت اصلانی مدیر، مجتبی نقی زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان؛ در سالن شهید درهم پور برگزار شد.

سعید قلی‌زاده معاون بارزسی سپاه شهرستان بهارستان در خصوص وظایف مدارس در اردوی راهیان نور تاکید کرد: مدارس می‌بایستی قبل از اعزام دانش‌آموزان برای این اردو، به پرورش و آموزش دانش‌آموزان درباره چیستی راهیان نور و فعالیت‌هایی که در آنجا انجام می‌گیرد بپردازند؛ تا دانش‌آموزانی که علاقمند به شناخت بیشتر مناطق جنگی هستند اعزام شوند.

وی در ادامه سخنان خود به توصیف اردوی راهیان نور پرداخت و تشریح کرد: راهیان نور نامی است برای گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی ؛ مذهبی در ایران که به بازدید از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق در غرب و جنوب غربی این کشور می‌پردازند؛ مناطق مرزی استان خوزستان به ویژه منطقه شلمچه از مقصدهای پرطرفدار این گروه‌هاست، همچنین به سمت یادمان شهدای شوش نیز سفر می‌کنند.

قلی زاده همچنین گفت: کاروان راهیان نور از سال ۱۳۷۶ آغاز شده‌است. این حرکت بعد از پایان جنگ ایران و عراق، توسط گروه‌های مردمی خود جوش متشکل از رزمندگان شکل گرفت؛ که در محل‌هایی نظیر یادمان‌های فعلی شلمچه، اروند کنار و فتح المبین مورد بازدید قرار می‌گرفت.

سعید قلی‌زاده معاون بازرسی سپاه شهرستان بهارستان در پایان سخنان خود ضمن اشاره به نقش تربیتی راهیان نور در روحیه دانش‌آموزان اذعان کرد: بسیار علاقه‌مند هستیم تا دانش‌آموزان پرشور ایرانی را در اردوی راهیان نور مشاهده کنیم تا بتوانیم خاطره‌های بسیار زیبایی را برای دانش‌آموزانمان بسازیم و وقایع گذشته را برای آنها بازخوانی کنیم.

خبرنگار دانش‌اموز: النا چالیشگر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار