گذری بر زندگی معلم شهید مهدی محمودی

شازند ‌(پانا) - شهید مهدی محمودی یکی از معلمان شهیدی بود که در پیروزی انقلاب در کنار مردم انقلابی در تظاهرات شرکت می‌کرد و در جبهه حضور یافت.

کد مطلب: ۱۴۲۲۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی معلم شهید مهدی محمودی

شهید مهدی محمدی در تاریخ هشتم تیر ١٣٣٩ در روستای جلایر از توابع شهرستان شازند به دنیا آمد، او تـحصیلات ابتدایی را به صورت جهشی در زادگاهش به پایان رساند و جهت ادامه تحصیل به اراک عزیمت کرد، پس از اتمام دبیرستان بلافاصله در رشته ریاضی مرکز تربیت معلم تهران پذیرفته شد.

روزهای اول دانـشجویی او مقارن با اوایل انقلاب بود و در کنار سایر مردم انقلابی در تظاهرات شرکت و اعلامیه پخش می کرد که یک یار نیز در این راه مـجروح شد و بـه همراه دیگر یاران و عده ای از روحانیون به مدت پنج شبانه روز در دانشگاه تهران به نشانه اعتراض به بسته شدن فرودگاه تجمع کرد.

بعد از پیروزی انقلاب در سال ١٣۵٨ وارد آموزش و پـرورش شهرستان اراک شد و شغل شریف مـعلمی را انتخاب کرد و برای تدریس به روستاهای خنداب و روستاهای پل دوآب رفت و بعد از سـه سال به علت علاقه به زادگاهش و خدمت به مردم مـحروم آن منطقه به آموزش و پرورش شـازند منتقل شد و در روستاهای گـل زرد، تـوره و نهرمیان عاشقانه زکات عملش را به دانش آموزان تقدیم کرد.

او معلمی بود که پنج بار راهی جبهه شد و هر بار چند ماه با دشمن ملک و دین نبرد کرد. ابتدا در نقش امدادگر و در آخرین عملیات به عنوان کمک تیربارچی با دشمن متجاوز جنگید تا اینکه در عملیات والفجر ٨ و با اصابت ترکش های گلوله تانک به ناحیه شکم در منطقه فاو در روز بیست و چهارم بهمن یک هزار سیصد شصت و چهار به فیض شهادت نائل آمد.

دانش‌آموز خبرنگار: مهسا جهانشاهلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار