معاون آموزشی مدرسه حضرتخدیجه ناحیه یک بهارستان:
وجود متخصص تربیتبدنی در دورهابتدایی یک ضرورت مهم است
بهارستان یک (پانا)- معاون آموزشی دبستان حضرتخدیجه ناحیه یک بهارستان، وجود متخصص تربیتبدنی در دورهابتدایی را یک ضرورت دانست.
لیلا کیانی، معاون آموزشی دبستان حضرت خدیجه در مورد علت نبود مربی تربیتبدنی در مدارسابتدایی به خبرنگار پانا گفت:« در چندین سال قبل مربی تربیتبدنی در مدارسابتدایی حاضر بود اما به علت کمبود مربی تربیتبدنی گفته شد که متخصصان تربیتبدنی از دورهابتدایی حذف و در دورههای متوسطه اول و دوم آموزش دهند.»
وی در در ادامه افزود:« نبود مربی تربیتبدنی در دورهابتدایی از نظر متخصصان کاملا اشتباه است؛ چون دورهابتدایی یکی از مهمترین دوره هایی است که اندام های دانشآموز شکل میگیرد و بهتر است که یک مربی و متخصص تربیتبدنی در این دوره حضور داشته باشند.»
کیانی در خصوص ویژگیهای حضور مربی تربیتبدنی ذکر کرد:« دورهابتدایی یکی از دورههای مهمی است که استخوانبندی دانشآموزان شکل میگیرد به همین علت وجود یک مربی تربیتبدنی در این دوره برای سلامت بیشتر دانشآموزان و بالا بردن اطلاعاتعمومی آنها لازم و واجب است. یکی دیگر از ویژگیهای مهم حضور مربی تربیتبدنی در مدارسابتدایی این است که اگر مشکلی در استخوانبندی دانشآموز باشد سریع توسط یک متخصص و یا مربی تربیتبدنی شناخته شده و رفع شود تا در آینده دانشآموز تأثیر جدی نداشته باشد.»
لیلا کیانی، در مورد معایب نبود مربی تربیتبدنی در مقطع ابتدایی بیان کرد:« نبود مربی تربیتبدنی یک مسئله مهم هست و در آینده دانشآموزان تأثیر بسیار جدی و مهمی دارد؛ از جمله معایب خیلی مهم نبود مربی تربیتبدنی، شناخت دیر هنگام مشکلات اسکلتی است. از دیگر معایب آن عدم آموزش بموقع اصولاولیه زندگی سالم مانند: صحیح و درست راه رفتن و نشستن، که خود عاملی بر افزایش ناهنجاریهای اسکلتی است و تأثیر بسزایی در آینده دانشآموزان دارد؛ که شاید با پرداخت هزینه های گزاف و بالا قابل جبران باشد.»
لیلا کیانی در پایان، در مورد رفع این مشکل اذعان داشت:« اگر زیر ساخت های حضور مربی تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با استفاده از دانشجویان دانشگاههای فرهنگیان و یا از دانشآموختگانی که در دانشگاههای دیگرتعلیم دیده اند فراهم شود این مشکل به راحتی قابلحل است.»
خبرنگار دانشآموز: فاطمه کوثر احمدی
ارسال دیدگاه