رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد:

ساخت ۱۰ مدرسه ۱۵ کلاسه در استان تهران در کمتر از ۵ ماه

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس صنعتی‌سازی، سبک‌سازی، سریع‌سازی و ارزان‌سازی را از اولویت‌های مهم این سازمان دانست و تصریح کرد ساخت ۱۰ مدرسه ۱۵ کلاسه در استان تهران در بازه زمانی کمتر از ۵ ماه از افتخارات این سازمان است.

کد مطلب: ۱۴۲۱۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ساخت ۱۰ مدرسه ۱۵ کلاسه در استان تهران در کمتر از ۵ ماه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس استان‌ها با قدردانی از خدمات خیرین مدرسه‌ساز اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات و بی‌مهری‌ها و تحریم‌های ظالمانه، خیرین مدرسه‌ساز از همراهی مدیران کل استان‌ها ابراز رضایت دارند و استفاده از ظرفیت استانداران جهت پیگیری برنامه‌های ساخت مدارس، مورد انتظار است.

خان‌محمدی با بیان اینکه در حوزه عدالت آموزشی در امر مدرسه‌سازی در بودجه سال 1403 اتفاقات خوبی افتاد، خاطرنشان کرد: تامین اعتبارات و منابع جدید با همکاری دولت و پیگیری نمایندگان مجلس در حال انجام است.

وی با بیان اهمیت جلوگیری از اتلاف منابع، بهره‌وری بالا نسبت به هزینه‌ها را نیاز یک سازمان تخصصی دانست و بیان کرد: فضا، برنامه درسی و معلم از ارکان اصلی آموزش و پرورش هستند و مابقی ارکان فرعی محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کار جهادی افزود: باید مدیریت ذهن و کنشگری درست در دستور کار قرار گیرد تا عملیات روانی و رسانه‌ای دشمنان و بدخواهان را خنثی کنید. ضمن همکاری و حل مساله، روحیه پیگیری ماموریت‌های خود را حفظ کرده و با نگاه جهادی حاج‌قاسم‌گونه همواره در میدان برای فرزندان این سرزمین قدم بردارید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، وجود خیرین مدرسه‌ساز را برکت سازمان دانست و تاکید کرد: تکریم این انسان‌های شریف ولو به یک خشت مشارکت بر ما‌ واجب است. همانطور که در ابتدای ورود به سازمان تاکید داشتم در طول یک سال خدمت در سازمان در حوزه خیرین، اقدامات مهمی چون برگزاری جشنواره‌های استانی، برگزاری 25 همایش تکریم خیرین، تمجید ریاست محترم جمهوری از خیرین مدرسه‌ساز به عنوان الگوی موفق مردمی‌سازی در سفر کردستان، گرامیداشت مرحوم حافظی، دیدار با خیرین در ستاد، سفرهای استانی و منزل این عزیزان، برگزاری جلسه ایرانیان خیّر خارج از کشور و جلسه با مسئولین امور بانوان خیّر صورت پذیرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش به نقطه مطلوب رساندن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری را رویکرد دیگر سازمان در دوره یکساله اخیر عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی کارگروه تدوین برنامه بر اساس زیرنظام فضا، تدوین نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول در طول برنامه هفتم توسعه، تدوین برنامه سالانه سازمان بر اساس نقشه راه اجرایی مذکور، برگزاری منظم جلسات مرتبط با زیرنظام، حضور فعال در کارگروه‌های شورای عالی و ارائه پیشنهادات در ترمیم جدید، توجه به مدارس بزرگ‌مقیاس و مجتمع‌های آموزشی، توجه به نمازخانه‌ها و محیط‌های یادگیری، توجه به معماری و هویت مدارس، توجه به فناوری‌های نوین در ساخت مدارس، برگزاری همایش مدرسه آینده و همایش مدرسه ایرانی، معماری ایرانی از اقدامات مهم سازمان جهت اجرایی‌سازی سند تحول و زیرنظام فضا به شمار می‌رود.

خان‌محمدی، توسعه عدالت آموزشی را هدفگذاری دیگر در ابتدای ورود خویش به سازمان نوسازی مدارس کشور دانست و افزود: توسعه عدالت آموزشی که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز است با برنامه‌های متنوعی دنبال شد که از آن جمله می‌توان از موارد چون بهسازی و شاداب‌سازی مدارس در طرح شهید عجمیان، استقرار بیش از ۶۰ درصد پروژه‌های تحویلی در روستاها، تهیه اطلس سرانه فضای آموزشی، استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی، تحویل حدود ۳۰ مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی، تحویل پروژه‌های ورزشی، توسعه و تقویت تجهیزات هنرستان‌ها، تحویل حدود ۳۱۰۰ فضای آموزشی و پرورشی به استعداد بیش از ۱۵ هزار کلاس درس، توجه به اعتبارات بر مبنای عدالت با اولویت مناطق کم‌برخوردار، سفرهای استانی، پیگیری موضوع مهم مولدسازی املاک مازاد و ساماندهی مدارس سنگی با آغاز طرح شهید آرشام نام برد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، توجه به مدرسه به عنوان کانون پیشرفت محله را در اولویت مدیریت این دوره برشمرد و تصریح کرد: این موضوع در مجلس شورای اسلامی پیگیری شد و در برنامه توسعه هفتم نیز مورد توجه قرار گرفت. ضمن اینکه با ارائه طرحی در قالب پروژه ملی به شورای هماهنگی اجرای سند تحول به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری پیگیر این مهم هستیم و همزمان توجه بیشتر به آماده‌سازی مدارس بزرگ‌مقیاس را در دستور کار داشته‌ایم.

این مقام مسئول، صنعتی‌سازی، سبک‌سازی، سریع‌سازی و ارزان‌سازی را از اولویت‌های مهم این دوره دانست و تصریح کرد: ساخت ۱۰ مدرسه ۱۵ کلاسه در استان تهران در بازه زمانی کمتر از ۵ ماه از افتخارات این سازمان است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، حفظ رویکردهای جهادی و باز کردن درب‌های سازمان به روی گروه‌های جهادی را رویکرد دیگر این دوره دانست و افزود: برنامه‌ریزی نخستین رویداد ملی جایزه نصیر - دیدار با مدیران گروه‌های جهادی - تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس با مشارکت گروه‌های جهادی مورد توجه سازمان قرار داشته است.

خان‌محمدی توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را منشور قابل توجه در مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور دانست و اظهار کرد: تهیه مجموعه گوش به فرمان ولی از بیانات مقام معظم رهبری - توجه به جوانان در انتصاب‌ها - توسعه برنامه‌های فرهنگی - افتتاح تنها مدرسه کلنگ‌زنی‌شده توسط سردار سلیمانی - توجه به دانش‌بنیان‌ها - توجه به عدالت آموزشی - دیدار با خانواده معزز شهدا - به اوج رساندن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت‌رسانی - امیدآفرینی با تبیین اقدامات سازمان بین آحاد مردم و حضور فعال رسانه‌ای در رسانه ملی و فضای مجازی و... را می‌توان مهمترین اقدامات سازمان در راستای توجه به بیانیه گام دوم انقلاب معرفی کرد.

خان‌محمدی با بیان اینکه هویت سازمان به عملکرد انسان‌هایی است که در این سازمان مشغول به خدمت هستند، افزود: ضمن توجه به فرهنگ، آداب و رفتار سازمانی، جوانان مومن و انقلابی را به کار در این سازمان دعوت کنید. عشق به مدرسه‌سازی در وجود همکاران ما نهادینه شده است. کار ما از جنس نور و آگاهی است و اگر شایسته‌سالاری نشود، شوق و ذوق انسان‌های باانگیزه شاغل در سازمان از بین خواهد رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کار جهادی اینطور نیست که هر کسی هر کاری را انجام دهد. کار جهادی باید منظم، ساختارمند و با برنامه پیش برود.

گفتنی است حاضرین در آغاز این گردهمایی با شعارهای «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسرائیل» ، «ننگ بر حقوق بی‌بشر» و ... جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی در کشتار کودکان - زنان و غیرنظامیان بی‌گناه غزه را محکوم کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار