رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش:
پژوهشها باید منتج به کار اجرایی در مدارس شود
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت پژوهشها از کلیگویی و صرفا نظریهپردازی باید خارج شده و منتج به کار اجرایی در مدارس شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش؛ احمد محمودزاده در نشست پژوهشی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش و اهمیت دادههای پژوهشی در برنامهریزی و تصمیمگیریهای کلان گفت: آنچه در پژوهشهای مورد نظر آموزش و پرورش باید به آن توجه ویژه داشت این است که نتایج پژوهش منجر به کار عملیاتی در مدرسه شود.
وی با تاکید بر مشارکت در همه حوزههای آموزش و پرورش اظهار داشت: همانطور که در اسناد بالادستی به آن اشاره شده، مشارکت صرفا در بُعد مالی مد نظر نیست و همگی ابعاد آموزش و پرورش از سختافزار تا نرمافزار باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مولفهها و عناصر مشارکت در مدرسه باید شناخته و بر مبنای کار پژوهشی تحلیل شود، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که اتفاق اصلی باید در کف مدرسه رخ دهد و تاکید اصلی بر شکلگیری فرآیندها در مدرسه است.
محمودزاده با تاکید بر اینکه مدرسهمحوری بهعنوان اصلیترین کلیدواژه در پژوهشها مد نظر ماست، یادآورشد: پژوهشها از کلیگویی و صرفا نظریهپردازی باید خارج شده و منتج به کار اجرایی در مدارس شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، رسیدن به یک ادبیات مشترک در حوزههای آموزش و پرورش را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در گام نخست باید درباره مسائل مختلف به یک تفاهم و زبان مشترک نزدیک شویم تا بتوانیم در جهت رشد و ارتقای علمی، آموزشی و تربیتی دانشآموزان تصمیمگیری کنیم.
محمودزاده در ادامه با تاکید بر اینکه مطابق با اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلمان عزیز ما نیز باید مشارکتپذیر و مشارکتجو باشند، اظهار داشت: نقش و جایگاه معلم در کلاس درس و تاثیرات آن بر روی دانشآموزان بسیار قابل توجه است و باید در فرآیندهای اجرایی در مدارس از اهمیت آن غافل نشویم.
ارسال دیدگاه