مشاور آموزشگاه شهید حججی ناحیه یک بهارستان:
سخت گیری بسیار در مدیریت زمان تاثیری مطلوبی در پیشبرد کارها ندارد
بهارستان یک (پانا)- مشاور آموزشگاه شهید حججی ناحیه یک بهارستان، سخت گیری بسیار در مدیریت زمان را عاملی نامطلوب در پیشبرد کارها دانست.
نرگس اختر مشاور آموزشگاه شهید حججی ناحیه یک بهارستان در گفتوگو با پانا بیان کرد:« روند هدایت تحصیلی این امکان را به وجود میآورد که دانشآموزان با توانمندیها و استعدادهای خود بیش از قبل آشنا شوند؛ علاوه بر آشنایی سبب میشود که دانشآموز توجه بیشتری به علایق خود داشته باشد و در نتیجه به خودشناسی دقیقتری برسد.»
وی در خصوص اهمیت هدایت تحصیلی افزود:« بنابراین هدایت تحصیلی دانشآموزان نقش مهمی در زندگی شغلی، تحصیلی و فردی آنان دارد به همین دلایل است که میبایست در انتخابرشته بسیار دقت و تمرکز داشت و تمامی موارد را در نظر گرفت.»
اختر ضمن اشاره به وظایف دانشآموزان در رابطه با انتخاب رشته اظهار کرد:« دانشآموزان در هنگام رویت نمون برگ هدایت تحصیلی نباید فقط به آن اکتفا کنند، بعنوان مثال اینکه اولویت انتخاب آن رشته برایشان الف بود، لزوماً نباید آن رشته را انتخاب کنند.»
مشاور ناحیه یک بهارستان در ادامه عنوان کرد:« دانشآموزان باید در مرحله خودشناسی با انواع تیپهای شخصیتی آشنا شوند زیرا این آشنایی، بسیار در شناخت رغبتها و تواناییهایشان موثر است، همچنین میبایست رشتهها و شغلهای مرتبط با شاخههای نظری و هنرستانها را بشناسند.»
وی در رابطه با انتخاب شغل مناسب تشریح کرد:« به دانشآموزان پایه نهم توصیه میشود که اگر میخواهند با بازار کار شغل مورد علاقه خود بیشتر آشنا شوند به محل کار افرادی که در آن زمینه فعالیت میکنند مراجعه کنند و در واقع اطلاعات بروز تری را از آن شغل کسب کنند.»
اختر در خصوص مدیریت زمان دانشآموزان در هنگام آزمونها گفت:« دانشآموزان به ویژه نوجوانان اگر برنامه ریزی داشته و همچنین برنامههای خود را اولویتبندی کنند در واقع میتوانند بهتر زمانی را که در اختیار دارند مدیریت کنند، یعنی کارهایی را که انجام آنها ضرورت بیشتری دارد را در اولویت اول قرار دهند و کارهایی را که نسبتاً از اهمیت کمتری برخوردارند را در اولویتهای بعدی قرار دهند.»
مشاور ناحیه یک بهارستان در ادامه اظهار کرد:« دانشآموزان باید بین کارهای خود تعادل را برقرار کنند، درواقع نباید در یک زمینه تمامی وقت و انرژی خود را بزارند و برای مابقی کار، وقت و انرژی کافی را نداشته باشند؛ بیشک این امر آسیب جدی به آنها وارد خواهد کرد.»
اختر در خصوص تواناییهای افراد شرح داد:« دانشآموزان باید این را در نظر داشته باشند که سخت گیری بسیار در مدیریت زمان، تاثیری مطلوبی در پیشبرد کارهایشان نمیگذارد، نکته قابل توجه این هست که انسانها تواناییهای مختلفی دارند و میزان کارایی آنها نیز متفاوت است.»
وی در پایان خاطر نشان کرد:« توجه داشتن به بهداشت خواب و همچنین بهداشت تغذیه در مدیریت زمان و حتی دستیابی به حال روحی و روانی بهتر بسیار موثر است، زیرا نوع تغذیه و میزان خواب موجب بهبود یا کاهش کیفیت مطالعه میشود.»
دانشآموز خبرنگار: پریا مرادی
ارسال دیدگاه