راستینه در گفت‌وگو با پانا:

بودجه ‌سنواتی ضمانت اجرای برنامه‌ هفتم توسعه است

کاهش جذب معلم در دولت قبل سبب شد که دولت سیزدهم با کسری نیرو مواجه شود

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه بودجه‌های سنواتی ضمانت اجرای برنامه‌ هفتم توسعه است، گفت دولت برای اجرای شاخص‌‌های برنامه هفتم توسعه باید اعتبار پیش‌بینی کند.

کد مطلب: ۱۴۲۱۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بودجه ‌سنواتی ضمانت اجرای برنامه‌ هفتم توسعه است

پارمیدا یاوری - احمد راستینه در گفت‌وگو با پانا در خصوص ابعاد آموزشی برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: «یکی از فصل‌های خوب برنامه هفتم توسعه توجه جدی به آموزش و پرورش بود؛ ما در آموزش و پرورش دو مساله را هدفگذاری کردیم، هدف اول ارتقای شاخص‌های آموزش و هدف دوم متمرکز بر تربیت معلم است.»

وی افزود: «آموزش و پرورش دو رکن دارد یک رکن معلم و یک رکن دانش اموز است. در بحث ارتقای شاخص‌های آموزش در برنامه هفتم دقت شد و در مساله رکن مهم آموزش و پرورش یعنی معلم پیش‌بینی شد که تا پایان برنامه هفتم، کسری معلم، براساس خروج یک معلم و جذب یک معلم توسط دانشگاه فرهنگیان به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: «اینها شاخص‌هایی است که در برنامه هفتم گذاشته شده است؛ طبیعتاً دولت برای اجرای این شاخص‌‌ها باید اعتبار پیش‌بینی کند. بودجه‌های سنواتی ضمانت اجرای برنامه‌های توسعه است. آموزش و پرورش باید بودجه سنواتی خود را متناسب با برنامه هفتم ببیند؛ این را مطالبه خواهیم کرد تا در بودجه‌‌های سنواتی اهتمام جدی‌تری به حوزه آموزش و پرورش شکل بگیرد.»

راستینه ادامه داد: «قاعدتاً اگر ما ظرفیت جذب دانشگاه فرهنگیان را فراهم نکنیم و شاخص‌های آموزش را افزایش ندهیم و جذب را افزایش ندهیم با همین کسری‌ها مواجه خواهیم بود. اینها مستلزم پشتیانی بودجه‌ای است که باید در بودجه سنواتی پیگیری شود.»

وی تاکید کرد: «در طول هشت سال دولت آقای روحانی در مجموع ۲۸۰ هزار ردیف استخدامی برای آموزش و پرورش ابلاغ شد در حالی که ۴۰۰ هزار کسری معلم داشتیم. در طول دو سال دولت آقای رئیسی براساس حساسیتی که بر آموزش و پرورش داشتند، تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار ردیف استخدامی ابلاغ شده است یعنی دولت به درستی متوجه شده است که کسری معلم را باید جبران کند. اما عقب ماندگی جدی در دولت آقای روحانی در این حوزه سبب شد که ما با یک خلأ جدی و کسری نیرو مواجه شویم.»

راستینه خاطرنشان کرد: «دولت عزم خود را جزم کرده است و جذب معلم در دستور کار دولت قرار گرفته است. من فکر می‌کنم ظرف امسال با آزمون‌هایی که در دستورکار است، کسری معلم جبران شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار