مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل:

ترویج گفتمان کارآمد از اهداف طرح شهید همت است

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت ترویج گفتمان کارآمد همراه با تشکیل گروه‌ها و تقویت محیط یادگیری از اهداف طرح شهید همت است.

کد مطلب: ۱۴۲۰۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ترویج گفتمان کارآمد از اهداف طرح شهید همت است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در آیین افتتاحیه دوره بهبود صلاحیت‌های حرفه‌ای منابع انسانی (طرح شهید همت) در دوره ابتدایی این استان اظهار کرد: این طرح اثربخش ترین برنامه در دوره ابتدایی در محور توانمندسازی آموزگاران است.

وی تصریح کرد: از آنجا که نقش دوره ابتدایی در عملکرد دانش آموزان در سال‌های تحصیلی آینده بسیار حیاتی است، همکاران باید با چرخش تحولی و رویکرد روش تدریس جدید طبق اهداف سند تحول بنیادین روی شایستگی های تمام ساحتی دانش آموزان کار کرده و زیرساخت های لازم را برای پایه های بالاتر فراهم کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل یادآور شد: ترویج گفتمان کارآمد با تشکیل گروه و تقویت محیط یادگیری از طریق تبادل نظر و تعامل با همکاران در سطح مدرسه و یا مدارس جوار از اهداف طرح شهید همت است که باید در اولویت برنامه های مدیران و آموزگاران باشد.

صفری افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه همکاران برای ارتقای تعلیم و تربیت است و همه باید با مطالعه دقیق آن و توجه به ساحت های شش گانه برای ارتقای کیفی گام های موثری برداریم.

وحید خدابنده، معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان نیز ضمن تبریک ۱۳ آبان و با اشاره به آغاز اجرای گام دوم طرح شهید حاج ابراهیم همت در استان گفت: به قداست نام شهید، سیره‌ی شهدای معزز را باید برای دانش آموزان ابتدایی تبیین کنیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته مرحله اول طرح شهید همت برای ۲۹۳۳ نفر از همکاران در سطح استان اجرا شد که به تبع آن مرحله دوم این طرح هم امسال با ۱۶۸ مدرس میانی و شرکت ۲۲۵۷ نفر از آموزگاران در حلقه های علمی تخصصی آغاز شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان ادامه داد: این دوره شامل توانمندسازی در ۵ درس فارسی، هدیه های آسمان، ریاضی، علوم و شایستگی دیجیتال است.

خدابنده با اشاره به شیوه‌ی اجرای گام دوم این طرح گفت: این دوره مستمراً چهار هفته به صورت حضوری به مدت ۱۶ ساعت، ۸ جلسه غیر حضوری دو ساعته در شبکه شاد و در نهایت به صورت مجازی گفتمان های فعال آموزشی حلقه‌های علمی، در طول هفته تداوم خواهد داشت و در پایان سال تحصیلی برای مجریان این طرح گواهی صلاحیت حرفه‌ای صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تعامل دوسویه بین مدرس و همکار از تفاوت این دوره با دوره‌های پیشین است که امید است با یاری خدا و همت همه‌ی عزیزان بتوانیم با شبکه سازی، موفق به جاری کردن یک گفتمان موثر آموزشی و تربیتی در طیف وسیعی از همکاران ابتدایی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار