به پاس تقدیر از مادران مقاومت فلسطین و غزه؛

همایش مادران مقاومت از سوی بنیاد زنان متخصص برگزار شد

تهران (پانا) - همایش مادران مقاومت همزمان با آغاز ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی در برابر کودکان و زنان فلسطینی و به پاس تقدیر از این مادران از سوی بنیاد زنان متخصص با حضور جمعی از زنان شاخص من‌جمله؛ نمایندگان مجلس، معاونین و مشاورین وزرا، اساتید دانشگاه، دانشجویان، خانواده معزز شهدا، جامعه پزشکان، هنرمندان، ورزشکاران و همچنین جمعیت هلال احمر، در سالن همایش شرکت منابع آب ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۹۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش مادران مقاومت از سوی بنیاد زنان متخصص برگزار شد

مادر شهیدان صادق و فخرالدین برزی با بیان اینکه نابودی رژیم صهیونیستی از طریق وحدت مسلمانان محقق می شود، گفت: «بیش از شش دهه از حرکت و جنبش ملت فلسطین در مقابل اسرائیل و حامیان قدرتمند او می گذرد؛ در این مدت طولانی بارها و بارها مردم جهان شاهد بروز ظهور و حماسه هایی از مقاومت پایداری فلسطینی‌ها بوده اند. بطوری که اخبار مربوط به جنبش در صدر همه خبرها و تحولات منطقه ای و جهانی قرار گرفته است. در این مدت، آنچه که به عنوان یکی از عوامل مهم گسترش و پایداری این مقاومت را شکل داده است، حضور زنان فلسطینی در نهضت و نقش و جایگاه آنان در تداوم این قیام بوده است.»
وی با بیان اینکه زنان فلسطینی نقش محوری در جنگ و مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی دارند، افزود: «زنان فلسطینی نماد مقاومت هستند؛ چرا‌ که این‌ زنان با تقدیم فرزندان و همسران خود در راه خدا و مسجدالاقصی، نمونه والایی از صبر و استقامت را به نمایش گذاشته اند و باید بعنوان الگویی برای زنان جهان شناخته می‌شوند.»
این مادر دل‌سوخته در بخش دیگری از سخنانش با اذعان بر مقاومت زنان اسلام، خاطر‌نشان کرد: «متاسفانه دشمنان اسلام پس از چهل و اندی سال پس‌از پیروزی انقلاب، هنوز از خواب خرگوشی خود بیدار نشده اند. از آنجاکه خداوند متعال، دین اسلام را در دو دنیا برای انسان قراره داده است‌، این دین برای تمام دنیا امر شده است و متاسفانه عده ای با غرق‌ شدن در دنیای مادی، از آخرت غافل شدند. با‌توجه به اینکه ملت ما پس‌ از پیروزی انقلاب در همه برهه ها به دادخواهی همه مسلمانان مظلوم جهان برخواسته است، امیدوارم در این برهه هم بتواند همه وظایف خود را در قبال مردم مظلوم فلسطین انجام دهند.»
مادر شهیدان برزی در پایان تاکید کرد: «با توجه به ماهیت انبیا گونه انقلاب اسلامی، خداوند متعال راضی به فروپاشی این کشور حسینی در منجلاب فساد شاهنشاهی نشد و با خواست پروردگار متعال، پیروزی‌های بسیاری را با همراهی، ایستادگی و مقاومت ملت، به دست‌آوریم. انشالله بتوانیم باقی عمر خود را هم مطابق دستورات الهی قرآن عمل کرده و به الگویی برای مردم مظلوم جهان تبدیل شویم‌.»


عدم همسویی تصمیمات مردم کشورهای اروپایی با دولت‌مردان در‌خصوص حمایت از فلسطین

در ادامه این همایش معصومه آباد؛ سفیر ایران در کشور فنلاند از آزادگان کشور و نویسنده کتاب«من زنده ام» در سخنانی به مبارزات مردم فلسطین و غزه پرداخت و اظهار کرد: «باتوجه به اتخاذ مواضع مختلف دولت‌های آمریکا، اروپا، کانادا و حتی برخی از کشورهای خاورمیانه در حمایت از ظلم و ظالمیت رژیم صهیونیستی، مردم این کشور‌ها با حضور میلیونی در تجمعات مختلف علیه اقدامات شنیع و سخیف رژیم صهیونیستی در مخالفت با دولت‌های خود در حرکت هستند. به‌گونه‌ای که دولت ها رای و تصمیم دیگری را صادر می کنند، اما صدایی که از حنجره این ملت ها بیرون می آید، هم صدا با صدای مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه است.»
وی در ادامه تصریح کرد: «تصاویر دلخراش از کودکانی که هفته های گذشته همزمان با روز جهانی کودک از کودکان غزه مشاهده کردیم، باید برای سازمان‌های جهانی ارسال شود تا متوجه رخداد چنین اتفاقاتی برای کودکان فلسطینی باشند. امروز که سازمان ملل متحد ادعای حقوق بشر و صلح طلبی را دارد و اگر اتفاقی در گوشه ای از کشور بیفتد فریاد وا مصیبتا سر می دهد، چطور نمی تواند با پشتوانه‌های حقوقی و منطقی این مسئله را حل کند و ما را به مسیری هدایت کند که دنیا بیاموزد که در این مسیر چطور باید قضاوت و حق طلبی کرد. آیا در همه جنگ‌ها همیشه قربانیان بی دفاع و غیرنظامی باید در خط اول این جنایات قرار گیرند؟»
این نویسنده در‌ خصوص هدف از برگزاری این تجمع عنوان کرد: «امروز ما گرد هم آمده‌ایم که ضمن حمایت از جریان حق‌ طلبی مردم فلسطین که در دوره‌های مختلف به طرق مختلف تکرار می شده، با ظرفیت‌های زنان نخبه و متخصص، راهی را برای هم‌ صدایی با زنان، کودکان و قربانیان غیرنظامی که در نوار مرزی غزه مورد هجوم ددمنشانه قرار می گیرند، اتخاذ کنیم. متاسفانه گاها رای‌ هایی که توسط سازمان‌های جهانی صادر می‌شود، چراغ قرمزی به جنایاتی است که در حال انجام است و شورخوشبختانه در این سوی داستان، حماس است که نه ارتش و نه گروه منسجم نظامی دارد اما در آن سوی داستان کشورهایی، پیشرفته‌ ترین سلاح‌ های نظامی خود را به طرق مختلف، از دوردست‌ها روانه جنگ کرده اند. اما به یمن خواست پرودگار و رحمت الهی هنوز فلسطین پیروز میدان است و انشالله بتوانند از این مسیر رو سفید بیرون بیایند تا برگ زرین و افتخاری برای همه مظلومان جهان باشند.»

عملیات طوفان الاقصی، یک عملیات استثنایی در طول دوره مقاومت بود

در ادامه این همایش ارتباط تصویری با حورا حیدری؛ یکی از زنان مبارز جبهه مقاومت لبنان برقرار شد که سخنانی را در خصوص مقاومت و ایثارگری‌های زنان در لبنان در راستای حمایت از جبهه مقاومت مطرح کردند و عملیات طوفان الاقصی را یک عملیات استثنایی در طول دوره مقاومت خواندند که یک ضربه سنگین به ارتش های استکباری دنیا وارد کرده است.
در ادامه این همایش برخی از اعضای بنیاد زنان متخصص به ارایه مقالاتی در خصوص مبارزه زنان در جبهه‌های مختلف مقاومت در غزه و فلسطین پرداختند.
در‌ بخش پایانی این مراسم نیز، بیانیه‌ای در حمایت بنیاد زنان متخصص جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین قرائت شد.

بخشی از متن بیانیه به شرح زیر است:

قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِیكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ
شما (ای اهل ایمان) با آن کافران به قتال و کارزار برخیزید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و خوار گرداند و شما را بر آنها منصور و غالب نماید و دل‌های (پر درد و غم) گروهی اهل ایمان را (به فتح و ظفر بر کافران) شفا بخشد. (سوره مبارکه توبه، آیه شریفه ١۴)
ای صهیون! اگر تمام کودکان غزه را هم قتل عام کنید، به اذن الله مادری کودک خود را در سبدی خواهد گذاشت و خدا او را بزرگ می‌کند. آنقدر بزرگ چون حضرت موسی (ع) که کاخ فرعونیان را فرو ریزد.
روزی که آمنه، حضرت محمد (ص) را به حلیمه سپرد عده ای یهودی به دنبال جان طفلی بودند که مقدر بود آخرین فرستاده الهی باشد.
آیا اینها برایتان کافی نیست؟
همواره تاریخ در حال تکرار است و صهیونیست در حال قتل و جنایت، این جنایات را می‌توان آخرین دست و پا زدن‌های رژیم صهیونیستی برای پنهان کردن ترس و ضعف خود برشمرد، این شکست ترمیم‌ ناپذیر رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی با هیچ جنایتی قابل جبران و ترمیم نیست و نابودی رژیم کودک‌کش و غاصب امری مسلم و قطعی است. از این رو جامعه زنان و مادران آزاده ایران اعلام می‌دارد که با تمام قوا به دفاع از ملت مظلوم فلسطین می‌پردازد.
از نظر ما تشکیل پرونده قضائی و محاکمه این رژیم وحشی و حامی اصلی آن یعنی؛ دولت خونخوار آمریکا که با حمایت همه‌جانبه رسانه‌ای و نظامی در جنایت آن‌ها سهیم شده؛ خواسته هر انسان آزاده‌ای است.
از همین جایگاه به تمامی وجدان‌های بیدار دنیا اعلام می‌کنیم هرگونه سکوت در برابر جنایت این رژیم کودک‌کش، ظلم به تمام بشریت و انسانیت است.
ما زنان ایران زمین همگام با همه زنان بیدار و آزادی‌خواه جهان، تا آخرین قطره خون از جبهه مقاومت حمایت خواهیم کرد.
نصر من الله و فتح قریب...
بنیاد زنان متخصص جمهوری اسلامی ایران

خبرنگار‌دانش‌آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار