امام‌جمعه بخش خاوران:

تقوا همانند آژیر خطر است

ری یک (پانا) - امام جمعه بخش خاوران در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر قیامدشت تقوا را مانند آژیر خطر دانست و به‌بیان مسئله تقوا پرداخت و در خطبه دوم مسائل روز دنیا را بیان‌کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۹۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تقوا همانند آژیر خطر است

حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری، امام جمعه بخش خاوران در خطبه اول نماز جمعه مردم را به تقوا دعوت کرد و اظهار کرد: رابطه انسان با تقوا رابطه‌ای دو طرفه است به طوری که اگر ما تقوا را حفظ کنیم تقوا نیز ما را از گناهان حفظ می‌کند. اگر ما مراقب تقوای خود باشیم، زمانی که شیطان بخواهد در ما نفوذ پیدا کند این تقوا در مقابل شیطان ایستادگی می‌کند.

وی تقوا را همانند آژیر خطر خواند و بیان کرد: انسان متقی اگر خدایی نکرده خطایی انجام دهد بلافاصله متوجه گناه خود می‌شود و سریعا استغفار می‌کند؛ تقوا همانند آژیر خطر برای انسان است اگر انسانی آژیر خطرش خاموش شود یک عمر گناه می‌کند و متوجه گناهان خویش نمی‌شود.

طزری با اشاره به آیات قرآن، انفاق را مهم دانست و ادامه‌داد: خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را بسیار به انفاق سفارش می‌کند. انفاق فقط مالی نیست بلکه می‌توان به صورت مادی نیز انفاق کرد. شرط انفاق مقدار آن نیست بلکه مهم این است که انفاق قطع نشود.

وی انفاق را معامله‌ای با خدا دانست و اذعان کرد: آیات و روایاتی که در رابطه با انفاق آمده است بسیار عجیب و قابل توجه هستند چرا که با انفاق می‌توان با خدا معامله کرد؛ از طرفی در کنار انفاق، نماز نیز بسیار مورد توجه‌است؛ تا فرصت باقی است نماز اول وقت بخوانید و نمازجماعت را برپا دارید چرا که در آخر عمر که چشم برزخی انسان باز می‌شود هیچ توبه‌ای قابل پذیرش نیست پس تا زمان باقی‌است خدا را اجابت کنید.

جعفر طزری در خطبه دوم نماز جمعه حاضرین را به تقوای سیاسی سفارش کرد و افزود: شما را به تقوا سفارش می‌کنم اما در عرصه سیاسی، مومنی که واجبات را برپا دارد؛ اما نسبت به مسائل اجتماعی اسلام بی تفاوت باشد ارزش چندانی ندارد.

وی با اشاره به تاریخ اسلام به بیان اهمیت تقوای سیاسی پرداخت: در تاریخ اسلام شخصیت‌هایی هستند که بخاطر همین امر شهرت زیادی دارند از جمله وهب که شخصی مسیحی بود اما در روز عاشورا کنار امام حسین(ع) شمشیر زد و در آن روز به شهادت رسید و از حق در مقابل باطل دفاع کرد.

طزری گفت: اصلا درست نیست که نماز بخوانید اما نسبت به مسائل اسلامی دنیا از جمله شهادت کودکان و نوجوانان بی‌گناه فلسطین بی تفاوت باشید و احساسی درونتان ایجاد نشود؛ از طرفی مسلمان باید به‌مسائل آگاه‌باشد؛ یکی از روزهای مهم در این ماه، ۱۳ آبان است؛ روز سیزده آبان ماه، سه مناسبت دارد که مهمترین آن روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است که دانش‌آموزان لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.

وی حمایت‌های آمریکا از اسرائیل را بی شرمانه دانست و خاطرنشان‌کرد: امسال لزومی ندارد که از جنایات سال‌های گذشته آمریکا برای دانش‌آموزان سخن بگوییم بلکه جنایتی که امروز در جلوی چشم بشریت انجام دادند، صدای عالمیان را بلند کرد که اگر حمایت‌های آمریکای ظالم نبود اسرائیل بعد از شکست جبران ناپذیرش نابود می‌شد.

امام جمعه بخش خاوران در خطبه دوم خود پشت پرده اتفاقات اخیر را آمریکا خواند و ادامه داد: عامل اصلی این جنایات اسرائیل است اما در پشت صحنه این استکبار، آمریکای جنایت کار قرار دارد که دستور حمله به مکان‌های مختلف را می‌دهد. با این اعمال وجدان انسان‌ها بیدار شده و ضد آمریکا دست به اقداماتی زده‌اند.

وی در پایان از زحمات وزیر امور خارجه تشکر کرد و گفت: شایسته‌است از وزیر امور خارجه انقلابی که طی سفرات اخیرشان با صراحت اعلام حمایت کردند از فلسطین و اعلام کردند دنیای اسلام هرگز ساکت نخواهد بود؛ تشکر می‌کنیم از این وزیر انقلابی.

دانش‌آموز خبرنگار: سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار