معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همزمان با فرارسیدن روز دانش‌آموز تاکید کرد:

ضرورت حضور حداکثری دانش‌آموزان ابتدایی سراسر کشور در پویش «من یک دانش‌آموز هستم»

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر حضور حداکثری دانش‌آموزان ابتدایی در پویش «من دانش‌آموز هستم» تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۹۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت حضور حداکثری دانش‌آموزان ابتدایی سراسر کشور در پویش «من یک دانش‌آموز هستم»

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ معصومه نجفی پازکی همزمان با فرارسیدن روز دانش‌آموز بر حضور حداکثری دانش‌آموزان ابتدایی در پویش «من دانش‌آموز هستم» تاکید کرد.

معاونت آموزش ابتدایی در این راستا فراخوانی منتشر کرد که متن آن بدین شرح است:

«بسمه تعالی

در میان ایام الله انقلاب که یادگارهای دوران مبارزه ملت شجاع و پیروز ما و هرکدام حامل خاطره‌ای و پرتوی از امام راحل عظیم‌الشان ماست، سیزدهم آبان دارای ابعادی متنوع‌تر و پیام‌هایی عمیق‌تر و بنیانی‌تر است که این روز به وضوح خودنمایی می‌کند و نسل‌های امروز و فردا را به تامل و تدبر وا می‌دارد. معاونت آموزش ابتدایی ضمن گرامیداشت این روز بزرگ که به یاد شهدای دانش‌آموز ۱۳ آبان سال 57 به نام روز دانش‌آموز، نامگذاری شده است، پویش‌ها و برنامه‌های زیر را پیشنهاد می‌کند:

پویش اول:

پویش «من دانش‌آموزی هستم که....»

من دانش‌آموزی هستم که.........................................................................................................

من دانش‌آموزی هستم که می‌خواهم.....................................................................................

من دانش‌آموزی هستم که باید.................................................................................................

تکمیل جمله‌های مربوطه توسط دانش‌آموزان در صفحه طراحی‌شده منطقه یا مدرسه (پایه سوم تا ششم ابتدایی)

ترسیم یک نقاشی یا یک کاردستی در پاسخ به یکی از جمله‌های داده‌شده (پایه اول و دوم ابتدایی)

جمع‌آوری و برگزاری نمایشگاه تصاویر و نوشته‌ها در سطح مدرسه برای بازدید.

پویش دوم:

پویش «من یک دانش‌آموز ایرانی هستم»

تهیه و ارسال یک تصویر در پوشش فرم مدرسه با پرچم ایران در صحنه‌های دلخواه (همه پایه‌ها)

تهیه و ارسال یک تصویر با پوشش فرم مدرسه، پرچم ایران و تصویر یک شهید میهن اسلامی در هر صحنه دلخواه (همه پایه‌ها)

جمع‌آوری و برگزاری نمایشگاه تصاویر و نوشته‌ها در سطح مدرسه برای بازدید.

پویش سوم:

نگارش تاثیرگذارترین دلنوشته دانش‌آموزی به کودکان بی‌پناه غزه با عنوان «دوست دانش‌آموز صبورم» با تاکید بر «حوادث غزه» در صفحه مناسب طراحی شده توسط مدرسه یا منطقه آموزشی

جمع‌آوری و برگزاری نمایشگاه دلنوشته‌ها در سطح مدرسه برای بازدید

خواهشمند است با توجه به اینکه برگزاری بزرگداشت روز دانش‌آموز و اجرای برنامه‌های متنوع برای آن یکی از موارد توافق‌شده در میثاق‌نامه این معاونت با معاونین محترم آموزش ابتدایی استان‌ها است با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی، اجرای حداقل یکی از پویش‌ها در کنار برنامه‌های دیگر در هر مدرسه به نحو مطلوب و شایسته پیگیری شود و معاونین آموزش ابتدایی استان‌ها و مناطق و روسای ادارات داخلی معاونت با عنایت به موارد زیر نسبت به اجرایی شدن مطلوب برنامه‌ها اقدام شود:

مدیران و اولیای مدرسه، برنامه‌های مشخص و ترغیب‌کننده برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها به شرکت در راهپیمایی داشته باشند.

مدیران، اولیای مدرسه و معلمان گرامی برنامه‌ای شوق‌برانگیز برای تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و خانواده‌ها مبنی بر شرکت در پویش‌ها داشته باشند.

برگزاری ایستگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و مکان‌های ارائه خدمات فرهنگی و هنری در مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان در هر روستا، شهر و مرکز استان توسط مدارس ابتدایی به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده پیشنهاد می‌شود.

پیش‌بینی برنامه‌های تلویزیونی شبکه‌های استانی برای حضور دانش‌آموزان ابتدایی و قرائت پیام و برداشت کودکان از مراسم ۱۳ آبان پیشنهاد می‌شود.

به منظور سهولت در فرایند اجرایی و بازتاب بهتر، گروه پویش ملی روز دانش‌آموز در شبکه شاد راه‌اندازی خواهد شد. استان‌ها می‌توانند آثار برگزیده دانش‌آموزان را در این گروه به نمایش بگذارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار