دانش‌آموز البرزی در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموز امروز مستقل‌تر و آگاه‌تر از دیروز است

کرج (پانا) - یکی از دانش‌آموزان فعال البرزی گفت دانش‌آموز امروز مستقل‌تر و به مراتب آگاه‌تر از دیروز است.

کد مطلب: ۱۴۱۸۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز امروز مستقل‌تر و آگاه‌تر از دیروز است

یکی از راه های پیشرفت و ترقی کشورها سرمایه گذاری بر روی دانش آموزان و نسل آینده است نسل جوان و دانش آموز به عنوان نیروی فعال و متحرک، پرتلاش و با احساس می تواند نقش موثری در پیشرفت یک جامعه داشته باشد. هرساله ۱۳ آبان ماه در ایران به پاس گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز و ارزش و اهمیت والای نسل جوان، روز دانش آموز نامیده می شود. ‌

آتوسا هشترود دانش آموز پایه دهم انسانی دبیرستان نمونه دولتی فاطمه الزهرا ناحیه 3 کرج به مناسبت روز دانش آموز از موفقیت های خود در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «علاقه و اشتیاق فراوانی که نسبت به رشته حقوق داشتم موجب شد رشته ادبیات و علوم انسانی را انتخاب کنم و دروس این رشته را با رغبت زیاد دنبال کنم.»

وی افزود : «از سنین پایین علاقه فراوانی به اجرا و خواندن متون ادبی داشتم و خوب به خاطر دارم که با اشتیاق زیادی آنها را برای اطرافیانم اجرا می کردم تا اینکه برای اولین بار از سوی معاونت پرورشی مدرسه برای اجرا در یک مراسم درون مدرسه ای یک پیشنهاد به من شد. این اجرا با موجی از تشویق و تحسین ها از سوی مدیر، دبیران و خانواده ها مواجه شد و زمینه آشنایی من را با یکی از تهیه کنندگان خبره برنامه های رادیویی فراهم کرد.»

هشترود تشریح کرد: «ورود به دنیای دل انگیز برنامه های رادیویی و کار در کنار گویندگان و تهیه کنندگان خبره رادیو مرکزی البرز نقطه عطفی در زندگیم بود که هیچگاه تجربه شیرین آن را از یاد نخواهم برد. طی اولین دیدارمان با یکی از تهیه کنندگان برنامه های رادیویی کودک و نوجوان در رادیو مرکزی استان، قرار بر این شد که قسمتی از برنامه ها را در کنار یکدیگر ضبط کنیم. پس از آن زمانی که حدودا ۹ سال داشتم، رسما کار خود را در برنامه های کودک و نوجوان رادیوی استانی آغاز کردم و حدود ۵ سال در برنامه های رادیویی ماندگار شدم؛ در طی این مدت چندین بار توفیق همکاری با صدا و سیمای مرکز استان را داشتم تجربیات فراوانی کسب‌ کردم. حضور در کنار گویندگان دوست داشتنی و حرفه ای رادیو و فضای صمیمی استودیو ضبط برنامه ها، ارزشمندترین کلاس درسی بود که تک تک لحظه هایش را به یاد خواهم داشت.»

این دانش آموز درباره ورود به خبرگزاری دانش آموزی پانا و آغاز کارهای خبری خود بیانگر شد: «حدود ۴ سال پیش بود که به صورت اتفاقی با خبرگزاری پانا آشنا شدم. این آشنایی منجر شد با کمک و پیگیری معاونان پرورشی به تیم خبرنگاران نوجوان خبرگزاری پانا بپیوندم. پس از گذراندن دوره های آموزشی کارخود را در سطح استان به عنوان دانش آموز خبرنگار آغاز کردم ‌و اکنون در زمینه های مختلف فرهنگی، فردی، اجتماعی و اقتصادی خبر و محتوا تولید می کنم . فعالیت به عنوان یک خبرنگار نوجوان و فعال رسانه بر عزت نفس و مهارت های کلامی و نوشتاری من افزود و زمینه آشنایی با افراد و سازمان های گوناگون را برایم فراهم کرد و این برای من بسیار ارزشمند است. در حقیقت اقدام سازمان دانش آموزی مبنی بر تشکیل خبرگزاری پانا و جذب دانش آموزان توانمند حوزه خبر برایم بسیار جذاب بود.»

وی همچنین درخصوص اهمیت یادگیری زبان های خارجی افزود: «معتقدم یادگیری زبان های خارجی در دنیای مدرن امروز پلی برای ارتباط با جوامع دیگر است. فعالیت به عنوان یک خبرنگار و فعال رسانه لازمه یادگیری زبان های خارجی را در من تقویت کرد و موجب شد با علاقه و جدیت بیشتری فراگیری زبان را دنبال کنم ؛ در حال حاضر به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی به طور روان صحبت می کنم و تا الان با چند فعال رسانه ای از این دو کشور تعامل داشته ام.»

این دانش آموز البرزی در پایان یادآوری کرد: «نوجوانان ما آینده سازان این مرز و بوم هستند. دانش‌آموزان ایرانی هر یک استعدادهای درخشانی دارند که در صورت کشف و دیده شدن می توانند بسیار موثر و افتخارآفرین باشند . امروزه نوجوانان ما به استقلال کاری و اجتماعی تمایل زیادی دارند و از این رو به دنبال اثبات توانایی های خود در زمینه های گوناگون و حتی کسب در آمد هستند. امید است با حمایت و پشتیبانی از آنها و فراهم کردن بازار کار مناسب برای انواع استعدادها و توانایی های جوانان و نوجوانان به آنها در طی کردن پله های ترقی کمک کنیم.»

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار