امیر آشتیانی در حاشیه جلسه هیات دولت:

سامانه موشکی جدید هفته آینده رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - وزیر دفاع گفت رونمایی سامانه موشکی که یک سامانه پدافندی برد بلند است هفته آینده انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سامانه موشکی جدید هفته آینده رونمایی می‌شود

امیرمحمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رونمایی سامانه موشکی جدید که یک سامانه پدافندی برد بلند است به تاخیر افتاد و هفته آینده این کار انجام خواهد شد.

وی افزود: در حوزه‌های پدافندی ما از قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستیم. در این زمینه با بسیاری از کشورها همکاری می‌کنیم. در حوزه پدافند از معدود کشورهایی هستیم که دارای توانایی هستیم.

وزیر دفاع بیان کرد: ما از قبل در تعامل باکشور ها بودیم‌ به دنبال این هستیم که این تعاملات بهتر شود؛ این تعاملات صرفا دفاعی نیست بلکه غیردفاعی هم است.

امیر آشتیانی ضمن اشاره به وضعیت کنونی جنگ غزه اظهار کرد: هر کشوری اگر در یکی از سطوح غافلگیری واقعاً غافلگیر شود و نتواند پیش‌بینی داشته باشد، از نظر دفاعی ضعیف است. رژیم صهیونیستی در هر سه سطح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی غافلگیر شد. چنین رژیمی با این غافلگیری می‌توان گفت در حال فروپاشی است.

وی افزود: این رژیم از سوی یک گروه مبارز فلسطینی غافلگیر شد و این نشان می‌دهد تمام ادعاهایی که داشتند و ابعاد توانمندی‌های دفاعی و اطلاعاتی آنان فریبی بیش نبوده است. آنان در یک باتلاق فرورفته‌اند و امکان ترمیم چهره خود یا خروج از این باتلاق را ندارند. آمریکایی‌ها که سرآمدان خطاهای راهبردی و محاسباتی هستند هم در کنار این‌ها در این باتلاق افتاده‌اند و قطعاً آمریکا هم ضربه خواهد خورد. مسلمانان و آزادیخواهان و کشورهای منطقه تا حدی صبر دارند. حتماً همه کشورها گزینه‌های مختلفی را روی میزها دارند و آن‌ها را بررسی می‌کنند.

وزیر دفاع تصریح کرد: اگر به سرعت این جنگ متوقف نشود و صهیونیست‌ها و حامیانشان از خطاهای بزرگ خود بازنگردند، حتماً آسیب‌های جدی در سطح منطقه و فرامنطقه‌ خواهند دید. برخی کشورهای اروپایی هم که دارند به صهیونیست‌ها کمک می‌کنند باید مراقب باشند دچار خشم و غضب مسلمانان جهان نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار