‌وزیر آموزش و پرورش در دیدار امام جمعه تبریز:

نگاشت مدرسه‌ای، رسانه‌ای، حقوقی و نهادی سند تحول بنیادین‌ در حال تدوین است‌

آیت‌الله سید‌محمدعلی آل هاشم: ارتباط اولیا با مدارس خیلی از مشکلات را می‌تواند رفع کند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش که به تبریز سفر کرده است صبح امروز با امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نگاشت مدرسه‌ای، رسانه‌ای، حقوقی و نهادی سند تحول بنیادین‌ در حال تدوین است‌

آیت‌الله سید‌محمدعلی آل هاشم در دیدار رضا‌مراد صحرایی اظهار کرد: سخن اولم درخصوص دانشگاه فرهنگیان است‌ که بسیار مهم است. باید از لحاظ امکانات و فضا به این دانشگاه توجه شود.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش کارهای بسیاری می‌شود و معلمان بسیار پرتلاشند. تاکید ویژه بر اقدامات پرورشی در مدارس داریم. آموزش و پرورش بسیار مهم است و همیشه در نماز جمعه در خصوص این نهاد صحبت می‌کنم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آموزش و پرورش آینده‌ساز است، گفت: هر چه توان داریم، برای آموزش و پرورش انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: به انجمن اولیا و مربیان باید توجه ویژه شود. ارتباط اولیا با مدارس خیلی از مشکلات را می‌تواند رفع کند. اولیا باید از لحاظ فرهنگی، پرورشی، مشاور مدیر باشند.

آیت‌الله سید‌محمدعلی آل هاشم در پایان خاطرنشان کرد: گزارشی که شما (وزیر آموزش و پرورش) در حضور رهبر انقلاب بیان کردید، بسیار عالی بود و خدا کمک‌تان کند که این گزارش را عملی کنید.

رضا مراد صحرایی نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به استخدام بیش ۲۶۰۰ معلم جدید در این استان از محل آزمون استخدامی به منظور جبران کمبود معلم، اظهار کرد: تکمیل ظرفیت و به کارگیری معلمان مطلوب دارای مدارج تحصیلی بالا و مستعد، المپیادی و گزینش علمی و عمومی چند ساعته و چند مرحله‌ای از جمله اقدامات انجام شده، برای افزایش سطح کیفی آموزش و پرورش در مدارس بود‌.

وی بیان اینکه کمبود معلم مشکل امروز و دیروز نیست، اظهار کرد: تقریبا نیمی از کارکنان دولت در بدنه آموزش و پرورش هستند و بخشی از این کسری به دلیل افزایش سه میلیون نفری جمعیت دانش آموزی است که در سال ۹۴ پیش‌بینی شده بود.

وی متذکر شد: برخی افراد که در به این روز انداختن آموزش و پرورش نقش داشته‌اند، نمک بر زخم ما می‌پاشند و این در حالی است که سیاست‌های دولت قبل و اعلام دیرهنگام نتایج قبولی‌های ماده ۲۸ جدید نیز در کمبود معلم بی‌تاثیر نبود.

صحرایی در ادامه با قدردانی از عنایت ویژه امام جمعه تبریز به دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: این خصلت، ویژگی متمایزی است که قابل مقایسه با دیگران نیست و حساسیتتان به آموزش و پرورش ستودنی است و باید از این فرصت استفاده کنیم؛ حضورتان چه در دانشگاه فرهنگیان و چه در آموزش و پرورش باعث افزودن شتاب به حل مسائل شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، پرداختن به امور پرورشی و مهارتی و استفاده از اردوگاه‌های تفریحی برای رفت و آمد دانش آموزان را از جمله اهداف مهم در دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: جای کار بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به درحال ساخت ۲۰ هزار مدرسه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد از تحویل ۵۸۰ باب مدرسه تا پایان سال جاری خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری باشکوه اجتماع ۱۰ هزار نفری نسل طوفان با حضور دانش آموزان آذربایجان شرقی، متذکر شد: آنچه ما امروز در دختران تبریز دیدیم، نشانگر بیداری سراسری دانش آموزان است.

صحرایی با بیان اینکه نگاشت مدرسه‌ای، رسانه‌ای، حقوقی و نهادی سند تحول بنیادین‌ در حال تدوین است، گفت: پروژه هر دانش‌آموز یک مهارت در حال پیگیری است.

وی متذکر شد: چندین سرود ملی در چند ماه اخیر ساخته شده است که بسیار در مدارس مورد استقبال قرار گرفته است. ۱۰۰ هزار دانش‌آموز پایه دهم، نسبت به سال‌های گذشته، وارد هنرستان شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار