فعال حوزه کودک و نوجوان و مدرس جشنواره فرهنگی هنری امید فردا:

پرداختن به تفکر انتقادی از مهم‌ترین رسالت‌های جشنواره امید فردا است

تهران (پانا) - فعال حوزه کودک و نوجوان و مدرس چهل و یکمین دوره از جشنواره کشوری فرهنگی هنری امید فردا، از اهمیت پرداخت و پرورش مهارت تفکر انتقادی در نوجوانان سخن گفت و این مهم را از رسالت‌های این جشنواره برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پرداختن به تفکر انتقادی از مهم‌ترین رسالت‌های جشنواره امید فردا است

شراره طیار در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «بخشی از تفکری که در دوران نوجوانی باید به آن اهمیت داده شود و با گذر از دوران کودکی فرد باید به آن توجه کنیم، تفکر انتقادی است؛ تفکر انتقادی کمک می‌کند که نوجوانان بتوانند با ذهن باز مسائل را ببینند و تحلیل کنند.»

وی افزود: «چالش‌های یک نوجوان زمانی شروع می‌شود که نمی‌داند چگونه باید با مشکلات زندگی‌اش برخورد و آنها را بررسی کند و راه حل آن را بیابد. مهم‌ترین رسالت این جشنواره و دیگر جشنواره‌ها، پرداختن به مهارت تفکر انتقادی و پرورش آن در نوجوانان است.»

فعال حوزه کودک و نوجوان سخنانش را اینگونه تکمیل کرد: «این مهم می‌تواند از طریق برگزاری کلاس‌های فلسفی یا آشنا کردن آنها با فیلم‌ها و نمایش‌هایی با مضامین فکرپرورانه اتفاق بیفتد.»

مدرس چهل و یکمین دوره از جشنواره کشوری فرهنگی هنری امید فردا، در ادامه اظهار کرد: «آثاری که من تاکنون در جشنواره دیدم از درجه بالای کیفی برخوردار بودند؛ مخصوصا داستان‌ها و بازیگری‌هایی که توسط نوجوانان صورت گرفت. امیدوارم ارتباط ما با این بچه‌ها در طول سال قطع نشود و بتوانیم با کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌ها، این استعداد را تقویت کنیم و رشته‌ای که بین ما وجود دارد پاره نشود.»

طیار با اشاره به اهمیت شکوفایی نوجوانان گفت: «مهم‌ترین سرمایه ما در کشور رده سنی نوجوان است و از هیچ تلاشی نباید برای نوحوانان دریغ کرد. باید هر کاری که می‌توانیم برای نوجوانان انجام دهیم تا به نهایت شکوفایی برسند؛ چرا که آینده کشور ما در دستان نوجوانان است.»

خبرنگار: سپیده خسروآبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار