وزیر آموزش و پرورش:

‌پیام جشنواره امید فردا این است که آینده کشور را دانش‌آموزان می‌سازند

برای ساخت آینده کشور باید به مدرسه‌ها اهمیت بیشتری داده شود

تهران (پانا) - ‌وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه جشنواره امید فردا گفت تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم که به دانشگاه‌های درجه یک کشور آمدند در گذشته افت قابل توجه داشت اما با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه کنکور تعداد دانش‌آموزان این مناطق در دانشگاه افزایش پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۴۱۷۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
‌پیام جشنواره امید فردا این است که آینده کشور را دانش‌آموزان می‌سازند

‌‌رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا که امروز ششم آبان در ایوان ری برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش‌آموز و بیش از ۵ هزار معلم شهید گفت: آینده هر کشور را آموزش و پرورش آن کشور درست می‌کند و می‌سازد لذا برای هر کشوری هیچ نهادی مهم‌تر از آموزش و پرورش نیست.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدرسه قوی ایران قوی، یعنی یک پیام از دانش‌آموزان به مسئولان می‌دهند؛ اگر ایران قوی می‌خواهید دانش‌آموزان باید آن را بسازند، برای جامعه شاد، بانشاط و پرتحرک نقش دانش‌آموزان را جدی بگیرید. اگر یک فرهنگ غنی و اثرگذار می‌خواهیم این بچه‌ها باید آن را بسازند. لذا برای ساخت آینده کشور باید به مدرسه‌ها اهمیت بیشتری داده شود.

صحرایی تصریح کرد: باید به کمک شما دانش‌آموزان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم. ما ایرانی هستیم و برای معرفی خود به دنیا، با شعر، فرهنگ، محبت به دنیا، گام برمی‌داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در انقلاب اسلامی اتفاقی را رقم زدیم که برای بسیاری خوشایند نیست. آنچه که دشمنان را به هراس انداخته این است که می‌خواهیم گذشته پرشکوه انقلاب خود را نشان دهیم و آینده پرشکوه‌تری را بسازیم.

وی ادامه داد: ما اکنون برای از بین بردن دشمنان سلاح نمی‌خواهیم. وجود همین دانش‌آموزان کافی است؛ اگر دانش‌آموزان ما قلم بزنند آن‌ها نابود می‌شوند، دانش‌آموز خبرنگاران ما که حقیقت‌جویی و حقیقت‌طلبی با معصومیت آنان رقم خورده است. جنگ امروز در مرزها نیست، در رسانه‌هاست، جنگ امروز در مغزهاست.

صحرایی خطاب به دانش‌آموزان برگزیده گفت: مسئولیت شما این است که ملی بمانید. شما اثرگذار و برای سایر بچه‌ها الگو هستید. هویت خود را در حد دارایی خود بالا ببرید. مثلث امید، ایمان و خودباوری که شما تجلی آن هستید ایران را سربلندترین کشور جهان می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش از دانش‌آموزان خواست شما که هنرمند هستید و در این جشنواره شرکت کردید با خلق آثار خوب، مظلومیت فلسطین را به تصویر بکشید.

وی با اشاره به موضوع کنکور گفت:‌ تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم که به دانشگاه‌های درجه یک کشور آمدند در گذشته کاهش یافته بود اما اکنون تعداد دانش‌آموزان مناطق سه و دو، در دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است.

صحرایی با اشاره به وجود دو دانشگاه در آموزش و پرورش بیان کرد: هر فردی به دو دانشگاه شهیدرجایی و فرهنگیان بیاید، استخدام رسمی دولت می‌شود، از ابتدا حقوق پایه می‌گیرد، افراد از همان ابتدا سابقه کار دارند‌ و پسران نیز از سربازی معاف می‌شوند ما به‌دنبال این هستیم که استعداد‌های برتر دانش آموزی را به دانشگاه فرهنگیان بیاوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار