افت فروش سینماهای کشور؛ چه فیلمی می‌تواند مخاطب را به سینماها بکشاند

تهران (پانا) – سینماها در هفته گذشته شاهد یک افت محسوس درفروش خود بودند و نتوانستند نسبت به هفته قبل‌تر خودفروش داشته باشند و باید منتظر ماند و دید آیا در هفته جاری شاهد فروش بیشتر سینماها خواهیم بود یا در بر همان پاشنه خواهد چرخید.

کد مطلب: ۱۴۱۷۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
افت فروش سینماهای کشور؛ چه فیلمی می‌تواند مخاطب را به سینماها بکشاند

سینمای امسال ایران تا شب گذشته نزدیک به 12,760,642 مخاطب داشته است و گیشه فروش سینما تا شب گذشته به 553 میلیارد رسید که آمار نسبتاً خوبی را نشان می‌دهد.

با نگاهی به فروش سینماها در هفته گذشته متوجه این موضوع می‌شویم که نزدیک به 149,166 هزار نفر مخاطب سینما در هفته گذشته به سینماها رفته‌اند که گیشه‌ 6 میلیارد و هشتصدمیلیون تومانی را برای فیلم‌ها شامل می‌شود.

در هفته گذشته هتل، پرفروش‌ترین فیلم یک هفته اخیر سینماهای کشور بود که موفق شد نزدیک به 4 میلیاردو هشتصد میلیون تومان فروش داشته باشد که از این فیلم 100,988 هزار در سینماها دیدن کردند.

دیگر فیلمی که نظر مخاطبان را به‌سوی خود جلب کرد یک انیمیشن سینمایی بانام «بچه زرنگ» است که توسط کانون پرورش فکری کودکان ساخته‌شده است و این روزها چشم‌وچراغ سینمای انیمیشن و کودک در اکران است. این انیمیشن توانست نزدیک به 16,643 هزار مخاطب را به سینماها بکشاند که فروش ششصدو چهل و هشت میلیون تومانی داشته است.

دیگر فیلم پرفروش سینما نیز فیلمی جز «فسیل» نیست که لقب پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران را در دست دارد این فیلم در هفته گذشته 10,996 هزار مخاطب را به سینماهای کشور کشانده است که به فروشی نزدیک به 500 میلیون تومانی نیز دست‌یافته است.

فیلم سینمایی «شهر هرت» و «گیج گاه» دیگر فیلم‌های پرفروش هفته را شامل می‌شوند که اولی توانسته 5,025 هزار مخاطب را به سینماها بکشاند و به فروش تقریبی 200 میلیون تومانی دست پیدا کند، گیج گاه نیز 6,931 هزار مخاطب را به سینماها کشانده است که این فیلم نیز 330 میلیون تومان فروش داشته است.

در هفته گذشته دو فیلم جدید بانام‌های جنگل پرتقال و آهو نیز اکران‌های خود را آغاز کردند که فیلم سینمایی جنگل پرتقال که توانسته بود در جشنواره فیلم فجر نظر بسیاری از منتقدان را به‌سوی خود جلب کند به فروش 62 میلیون تومانی برسد و 1,084 نفر را به سینماها بکشاند.

دیگر فیلمی که اکران خود را از روز چهارشنبه هفته گذشته در سینماهای کشور آغاز کرد فیلم سینمایی «آهو» بود که تنها 98 نفر مخاطب داشته است که این فیلم نیز 10 میلیون تومان فروش داشته است.

همان‌گونه که در هفته گذشته شاهد بودیم دیگر فیلم‌هایی که همچنان در سینماها به رقابت با فیلم‌های کمدی و انیمیشن «بچه زرنگ» می‌پردازند را فیلم‌هایی چون نارگیل ۲، هولیا، ستاره‌بازی، زنبور کارگر، بی‌مادر و شماره ۱۰ را شامل می‌شوند که نشان‌دهنده این موضوع است که فیلم‌های اجتماعی و کمدی در صف بعدی فروش قراردادند که بیانگر این موضوع است مخاطب سینماها این روزها بیشتر به دنبال تماشای فیلم‌های کمدی است.

فروش این هفته سینماهای کشور نسبت به هفته گذشته یک افت شدید را نشان می‌دهد و باید منتظر ماند و دید که آیا پاشنه فروش سینماهای کشور به همین منوال می‌چرخد یا بار دیگر شاهد رشد فروش فیلم‌ها در سینماها خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار