امام جمعه رودهن:

آموزش و تربیت مفید، افکار و عقاید دانش‌آموزان را در برابر هجمه‌های دشمنان بیمه می‌کند

رودهن (پانا) - امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، دانش‌آموزان را نسل آینده‌ساز کشور دانست که آموزش و تربیت مفید و موثر آنان، فکر و عقیده‌شان را در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان بیمه کرده و موجبات عزت و پیشرفت کشور را فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۱۶۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و تربیت مفید، افکار و عقاید دانش‌آموزان را  در برابر هجمه‌های دشمنان بیمه می‌کند

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی، امام جمعه بخش رودهن گفت: از ۱۵ مهرماه که عملیات شکننده و عزت‌آفرین طوفان الاقصی شروع شد، از آن زمان تا به حالا، رژیم صهیونیستی برای جبران شکست و بی‌اعتباری خودش، حملات وحشیانه و‌ زیادی را علیه مردم فاسطین انجام داده است، که بیش از ۵ هزار نفر، تاکنون به شهادت رسیده‌اند. یهودی‌ها ادعایی دارند که ٨٠ سال گذشته، توسط نازی‌های آلمان، مورد نسل کشی قرار گرفته‌اند و دروغ بودن این ادعای آنها، ثابت شده است. اگر کسی در اروپای مدعی آزادی و حقوق بشر، از این مساله سوال بکند یا انتقادی به این مساله بکند، محکوم می‌شود و به انحای مختلفی از برخی فعالیت‌ها، محروم می‌شود اما شما ببینید که بیش از ۷ دهه است چه کشتارهای خبیثانه و جنایت‌گونه‌ای در غزه صورت می‌گیرد اما اروپای مدعی آزادی و حقوق بشر، نه تنها آن را محکوم نمی‌کند، بلکه حمایت‌ هم می‌کند.

وی افزود: اروپا برخورد دوگانه‌ای با جنگ دارد، همانطور که با تروریسم هم همین برخورد را دارد و از دید آنها، همانطور که تروریسم خوب و بد وجود دارد، جنگ خوب و بد هم وجود دارد. از نظر آن‌ها، جنگ روسیه و اوکراین بد است اما جنگ رژیم غاصب کودک‌کش ظالم صهیونیست با مردم فلسطین، خوب است و مورد حمایت شان قرار می‌گیرد‌. این منطق قدرت و حقوق بشر غرب است. اخیرا آمریکا و اروپا، پیشنهاد قطعنامه برای توقف جنگ در غزه را وتو کردند. وتوی آن‌ها، بر محکومیت اسرائیل نبود، بلکه برای اینکه جنگ بخواهد متوقف بشود، این پیشنهاد را وتو کردند.

حسینی در توضیحات بیشتر مطرح کرد: رذالت و پستی آن‌ها، در اینجا، خودش را نشان می‌دهد. واقعیت این است که این جنایت‌ها و ظلم‌ها، راه به جایی نخواهد برد و رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد و وضعیت او، قبل از عملیات طوفان الاقصی و بعد از عملیت طوفان الاقصی، متفاوت شده است. همانگونه که وضعیت جبهه مقاومت بعد از این عملیات، متفاوت و شکست ناپذیر شده است. پیروزی از آن جبهه مقاومت و مردم فاسطین خواهد بود. همانگونه که رهبر عزیز و عالیقدر ما، نوید دلگرم کننده دادن و فرمودند که فلسطین قطعا پیروز است و دنیای آینده، دنیا فلسطین است، نه دنیا اسرائیل. به جوامع اسلامی هم توصیه کردند که به غربی‌ها، قافیه را نبازند. ملت فلسطین که دائما جلو رفته است و زین پس هم پیروزی برای آن‌ها خواهد بود.

امام‌جمعه رودهن همچنین اذعان کرد: انقلاب پیروزمندانه نظام اسلامی، دست جنایتکاران را از این مرز و بوم کوتاه کرد و در طی سالیان متمادی بعد از پیروزی انقلاب، همه توان شان را برای سرنگونی انقلاب و شکست انقلاب، به کار گرفتند. از به راه انداختن جریان‌های تجزیه طلب تا توطئه‌ها و‌فتنه‌های مختلف منافقین یا جنگ تحمیلی و تا دیگر فتنه‌ها، همه‌ی توان شان را برای شکست انقلاب به کار گرفتند لکن همواره ناکام ماندند و با شکست مواجه شدند. عرصه نظامی در کشور‌ما، با مجاهدت مجاهدان این عرصه و به برکت خون شهدا، به چنان قدرت بازدارندگی رسیده است که دشمن به این باور رسیده است که در جنگ نظامی، کاری از پیش نخواهد برد،برای مقابله با ملت ایران، چشم طمع به عرصه‌های دیگری دوخته است از جمله عرصه اقتصاد و عرصه فرهنگ و غیره. با در پیش گرفتن جنگ رسانه‌ای و جنگ ترکیبی، نقشه خودش را دنبال می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از مهم ترین عواملی که خطر و آسیب دشمن را دفع می‌کند، پدافند غیرعامل است. پدافندی که موثر و روزآمد باشد. وقتی دشمن می‌خواهد به خاک یک کشوری و به منافع یک کشوری تعرض بکند، یا از راه حمله نظامی است که مقابله با آن با تجهیزات و ابزار نظامی صورت میگیرد که به ان پدافند عامل میگویند. یک زمانی حمله آن به منافع کشور، از طریق حمله‌های غیرنظامی در عرصه های فرهنگی و اقتصاد و دیپلماسی است و مثلا با تحریم میخواهد اقتصاد یک کشور را زمین گیر بکند و با ترویج اباحه‌گری می‌خواهد به فرهنگ یک ملت اسیب بزند و با نفوذ سیاسی و ایجاد شبکه‌های جاسوسی، میخواهد جلوی پیشرفت یک کشوری را بگیرد. این‌ها آن حملات غیر نظامی هستند که مقابله با این‌ها، شیوه‌های غیرنظامی می‌طلبد که به آن پدافند غیرعامل می‌گویند.

خطیب نماز جمعه در تکمیل این بحث، اکید کرد: ما باید از جهات مختلف، در عرصه‌های مختلف، کشورمان را به چنان بازدارندگی برسانیم که توطئه های دشمنان در عرصه‌های نظامی راه به جایی نمی‌برد، در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی هم راه به جایی نبرد و در زمان خطر و بحران، آن سیاستگذاری ما در عرصه‌های مختلف، به‌گونه‌ای باشد که کشور با مشکل و آسیب مواجه نشود. عدم توجه به پدافند غیر عامل، تبعات و ضایعات قابل توجهی بدنبال داشته است.۸ آبان به نام پدافند غیرعامل نام‌‌گذاری شده است. اقدامات دستگاه‌ها به گونه‌ای باشد که جلوی توطئه دشمن و اسیب آن ها را به عرصه‌های مختلف، بگیرد.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: عرصه فرهنگ و اخلاق جامعه بویژه باور و اندیشه جوان و نوجوان و‌دانش‌آموزان ما، مورد هجمه جدی دشمن است. نوجوانان و دانش‌آموزان عزیز ما، کسانی هستند که تعلیم و تربیت درست و موثر آن‌ها، باعث به اوج رساندن کشور و پیشرفت و اقتدار این مرز و بوم خواهد شد. دانش آموزان و نوجوانان عزیز ما نسل آینده‌ساز کشور هستند که آموزش و تربیت مفید و مؤثر ایشان ، فکر و عقیده آنها را در برابر هجمه های دشمنان بیمه کرده و موجبات پیشرفت و عزت کشور را فراهم می کنند.

امام‌جمعه رودهن در پایان خاطرنشان کرد: اگر شیوه های تربیتی و آموزشی که در مراکز آموزشی و تربیتی و فرهنگی و خانواده‌ها، در پیش گرفته می‌شود، شیوه‌های صحیح و پیش برنده و بیمه کننده فکر و اعتقاد جوانان و دانش‌آموزان ما باشد، ما نسلی کارامد و بالنده و افتخار افرین خواهیم داشت. شهید حسن فهمیده رضوان الله تعالی علیه، از همین نوجوانان و دانش‌اموزان است که با ایثار و شهامت خودش، برای همه، تبدیل به یک الگوی ارزنده شد و امام راحل عظیم الشان در تمجید این انسان باعظمت فرمود:(رهبر ما، آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خودش، ارزشش از صدها زبان و قلم، بزرگ تر است.) ۸ ابان که سالروز شهادت ایشان است، روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی، نام‌گذاری شده است.

خبرنگار: نیایش ورمقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار