معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

صنایع غذایی، فرصتی برای معرفی زرشک خراسان جنوبی به دنیا

بیرجند (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد صنایع غذایی، فرصتی برای معرفی زرشک خراسان جنوبی به دنیا است.

کد مطلب: ۱۴۱۶۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
صنایع غذایی، فرصتی برای معرفی زرشک خراسان جنوبی به دنیا

جواد اشرفی با تأکید بر این مطلب در حاشیه رویداد نوآوری و ایده پردازی با هدف تجاری‌سازی زرشک در صنایع غذایی (REDFOOD) که با حضور جمعی از مسئولان، تولیدکنندگان، تجار و فعالان این حوزه در بیرجند برگزار شد، خاطرنشان کرد: صنایع غذایی می‌توانند با عرضه محصولات کیفی، نام زرشک را برای مسافران و گردشگران ماندگار کند.

معاون استاندار افزود: محصول باارزش زرشک در خراسان جنوبی کمتر مورد توجه بوده، بنابراین با برگزاری این جشنواره غذا، تلاش شده فصل جدیدی در حوزه فرآوری و بازار زرشک ایجاد کنیم.

به گفته وی؛ صنایع غذایی بهترین بهره‌برداری از زرشک را داشته، بنابراین فرصت مغتنمی است که این محصول را به سبد معیشت مردم وارد کنیم.

اشرفی اظهار کرد: در این رویداد صنایع و مشاغل خرد خانگی به استفاده از محصول زرشک ورود پیدا کرده‌اند که قابل تعمیم به فهرست غذایی رستوران‌های سطح استان است.

وی تصریح کرد: در بیشتر کشورها الگوی رفتاری با گردشگران متناسب با محصول راهبردی آن منطقه تعریف می شود، بنابراین صنعت غذایی استان می‌تواند با عرضه محصولات کیفی نام زرشک را برای مسافران و گردشگران ماندگار کند.

به گفته وی؛ در زمینه سوغات هم می‌توان از تولیدات مختلف غذایی به خصوص شیرینی و نوشیدنی استفاده کرد و آنها را در چمدان گردشگران جای داد.

معاون استاندار یادآور شد: زرشک علاوه بر صنعت غذایی در صنایع دارویی نیز کاربرد داشته که توجه به این بخش نیز موجب ارزش افزوده آن می‌شود.

به گفته وی؛ همه بخش‌های استان باید کمک کنند تا زرشک همچون محصول پسته بازار خود را در عرصه‌های مختلف غذایی پیدا کرده و ارزش واقعی آن به سبد خانوار کشاورز اضافه شود.

اشرفی مهمترین مانع بر سر راه صادرات زرشک را نبود معیار جهانی و بین المللی عنوان کرد و افزود: باید عیار و استاندارد این محصول مشخص شود تا بتوان به تجاری‌سازی آن کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته جشنواره زرشک بیشتر بر فرآوری تمرکز داشت، گفت: رویکرد جشنواره زرشک هر سال متفاوت است و اگر امسال تمرکز بر صنعت غذایی بوده قطعاً سال آینده نگاه‌ها به سمت صنایع دارویی خواهد بود تا بتوانیم دروازه‌هایی از محصول زرشک را به روی سرمایه‌گذاران باز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار