معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل:

دیدگاه آموزش و پرورش، تبیین جایگاه واقعی نیروی انتظامی در جامعه است

اردبیل(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت دیدگاه آموزش و پرورش، تبیین جایگاه واقعی نیروی انتظامی و تحقق حقوق شهروندی درجامعه است.

کد مطلب: ۱۴۱۶۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دیدگاه آموزش و پرورش، تبیین جایگاه واقعی نیروی انتظامی در جامعه است

در نشست مشترک مسئولین فرماندهی انتظامی و اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل که با حضور معاون اجتماعی فراجا استان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و روسای ادارات این دو دستگاه در محل آموزش و پرورش این استان برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل آموزش و پرورش و فراجا استان امضا شد.

در این نشست غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به جنگ شناختی و ترکیبی دشمن در مدارس خاطرنشان کرد: همکاری آموزش و پرورش و فرماندهی انتظامی استان می تواند نویدبخش جامعه ایمن، سالم و قانونمدار باشد.

وی با اشاره به سابقه همکاری های مشترک و اثربخش بین دو سازمان گفت: دشمن در سال گذشته تمام تلاش خود را برای ایجاد ناامنی و تعطیلی مدارس انجام داد، ولی با تدبیر بسیار خوب مسئولین و همکاری خوب نیروی انتظامی، نتوانست هیچ خللی در امر آموزش و پرورش ایجاد کند. نیروی انتظامی استان در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است و استفاده از ظرفیت های مشترک این دو دستگاه در جلوگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

حضوری ضمن تشکر از زحمات فرماندهی انتظامی استان افزود: دیدگاه آموزش و پرورش تبیین جایگاه واقعی نیروی انتظامی در جامعه و بیان اهمیت حضور و نقش آفرینی آن در ارتقاء سطح امنیت عمومی، قانونمداری و تحقق حقوق شهروندی جامعه است و برای این مهم برنامه ریزی لازم در سطح ادارات آموزش و پرورش استان صورت گرفته است.

در این نشست سرهنگ نصرتی، معاون اجتماعی فراجا استان نیز با اشاره به ظرفیت‌های عظیم آموزش و پرورش، یکی از برنامه های مهم فراجای استان را فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به دانش آموزان دانست و گفت: انجام فعالیت های فرهنگی و آگاهی بخشی به دانش آموزان تاثیر بسیار زیادی بر بازدارندگی آنان از جرایم و آسیب های اجتماعی دارد.

وی گفت: تنها با اقدامات انتظامی و پلیسی نمی توان جلوی جرائم را گرفت، با توجه به شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان از دوران تحصیل در مدارس با تربیت صحیح و اسلامی دانش آموزان و تبیین موضوع برای والدین می توان جلوی بسیاری از مشکلات امنیتی و اجتماعی را گرفت.

معاون اجتماعی فراجا استان افزود: فرماندهی انتظامی دارای گستره فعالیت های بسیار زیادی در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی، کشف جرم، مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از جرم، راهنمایی و رانندگی و ... است که می توان از ظرفیت کارشناسی این حوزه ها برای آگاهی بخشی به جامعه هدف آموزش و پرورش استفاده کرد.

گفتنی است همکاری در زمینه اجرای طرح های مشترک با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی، همکاری و تعامل در خصوص ارائه خدمات مشاوره ای، برگزاری نشست های هم اندیشی و همکاری مسئولین آموزشگاه ها با کارشناسان انتظامی پلیس در برگزاری کلاس های آموزشی و آگاه سازی ها و... از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار