مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرمانشاه:

دانش‌آموزان را با ارزش ذاتی و با موهبت‌های خدادادی آشنا کنیم

کرمانشاه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرمانشاه در نشست تخصصی بررسی و ارائه راهکار عملی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان گفت دانش‌آموزان را باید با ارزش ذاتی و با موهبت های خدادادی خود آشنا کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان را با ارزش ذاتی و با موهبت‌های خدادادی آشنا کنیم

در ابتدای نشست تخصصی بررسی و ارائه راهکار عملی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان که با حضور معاون و کارشناسان پرورشی برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ مهمترین مسائل و مشکلات مبتلا به در مدارس را توضیح داد و به پیشگیری قبل از بروز مشکل تاکید کرد.

بهمن نریمانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرمانشاه، به نقش بی بدیل معلمان اشاره کرد و افزود: «با رشد و استفاده از فضای مجازی، آسیب های زیادی در مدارس مشهود است، و در برخی موارد اگر توجه نشود دانش آموزان در معرض آسیب جدی قرار خواهند گرفت.»

وی آگاهی‌بخشی در این خصوص را واجب عنوان کرد و مشارکت و همکاری والدین با مدرسه را در پیشگیری و حل آسیب ها ضروری دانست.

نریمانی گفت: «می‌توان با استفاده از برنامه‌ها و تخصص همکاران حوزه مشاوره و آسیب‌های اجتماعی تا حدی از مشکلات پیشگیری کرد.»

وی خطاب به اعضای تخصصی کارگروه پیشگیری از آسیب‌های دانش آموزان گفت: «در زمینه های مختلف وارد میدان شوید و بدانید با ورود به مدارس و ارتباط مستقیم با دانش آموزان بخصوص دانش آموزان در معرض خطر می توان زمینه حل معضلات و مشکلات را فراهم کرد.»

نریمانی افزود: «با توجه به اینکه بهداشت روانی دانش آموزان مهمتر از بهداشت فیزیکی است باید دانش آموزان را دریابیم و به درد دل های آنها گوش کنیم، آنها را با استفاده از شیوه های مختلف با توانایی ها و استعدادهایشان آشنا کنیم که همین امر باعث افزایش حس اعتماد به نفس و عزت نفس آنها خواهد شد.»

وی اظهار کرد: «اگر دانش آموزان با ارزش ذاتی و با موهبت های خدادادی خود آشنا شوند هیچ وقت به بیراهه نخواهند رفت و این وظیفه همه ما بخصوص مشاوران و معلمان و کادر آموزشی و پرورشی مدارس است که در حاشیه درس خود دانش آموزان را با توانایی های خود آشنا کنند.»

نریمانی بیان کرد: «واقعیت این است که بدخواهان کشور شب و روز در تلاش هستند تا با استفاده از شیوه‌های مختلف نسل امروز جوان و نوجوان ما را از مسیر به بیراهه بکشانند و این وظیفه دست اندرکاران آموزشی و پرورشی است تا با شناسایی نقاط آسیب پذیر راه حل عملی برای رفع مشکلات داشته باشند.»

در ادامه این نشست اعضای کارگروه به بحث و بررسی مسائل مربوط حوزه آسیب ها پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار