معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:
نقطه آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت، مدرسه است
ارتقای کیفیت مدارس با اولویت مدارس عادی دولتی رویکرد اصلی معاونت آموزش متوسطه است
تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدرسه را نقطه آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت دانست و رویکرد اصلی این معاونت را ارتقای کیفیت مدارس با اولویت مدارس عادی دولتی بیان کرد.
بهنام آقاجانلو؛ محمدمهدی کاظمی در نشست تخصصی بررسی ارتقای شاخصهای دسترسی آموزش با رویکرد توجه به مدارس عادی دولتی استان سیستانوبلوچستان، گفت: نظارت فرآیندی بر آموزش، یک ضرورت مهم است که نتیجه آن بهبود فرآیندهای یاددهی - یادگیری در آموزش و پرورش است.
وی در ادامه با اشاره به نقطه آغاز تحول افزود: نقطه آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت، مدرسه است و تحول مورد تاکید مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین محقق نخواهد شد جز از مسیر مدرسه و در کلاس درس؛ در نتیجه باید به کلاس درس توجه جدی داشت.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش، اراده و باور به تحول، برنامهریزی و تلاش و پیگیری و نظارت را از مهمترین شاخصهای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت دانست.
وی با اشاره به عدالت آموزشی گفت: عدالت آموزشی در راستای آرمانهای انقلاب اسلامی و سیاستهای مورد تاکید دولت مردمی است و وزارت آموزش و پرورش با برنامهریزی و اقدام لازم به دنبال محقق کردن آن است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت مدارس تصریح کرد: ارتقای کیفیت مدارس با اولویت مدارس عادی دولتی، رویکرد اصلی معاونت آموزش متوسطه است.
کاظمی افزود: دوره اول متوسطه، دوره هویتیابی، شناخت و بروز و ظهور استعدادها و تحقق هدایت تحصیلی مطلوب برای آیندهای درخشانتر برای جوانان است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش معلمان در فرآیند هدایت تحصیلی تصریح کرد: نقش معلمان در فرآیند هدایت تحصیلی بسیار بااهمیت است و اساساً راهنمایی و هدایتگری معلم برای تحقق یک انتخاب مطلوب توسط دانشآموزان با توجه به بیشترین همراهی در طول سال تحصیلی، کامل و موثر است.
وی توانمندسازی مدیران مدارس را ضروری دانست و گفت: توانمندسازی مدیران مدارس، زمینه بهبود فرآیند مدیریت مدرسه را فراهم آورده که در همین راستا انتخاب و انتصاب مدیرانی جوان، مومن، خلاق و نوآور، نیاز امروز آموزش و پرورش برای تحقق تحول از مدرسه و در کلاس درس است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر مهارتآموزی بهویژه در سواحل مکران اظهار داشت: توجه به مهارتآموزی در استانهای مرزی، ضرورت دوچندان دارد. بهرهبرداری از ظرفیت هنرستانهای مرزی و هنرستانهای جوار کارخانجات در سواحل مکران، بسترهای مهمی برای آموزش مهارت و البته تامین نیروی انسانی ماهر آن منطقه برای صنایع است و ضمن آن تصویری امیدآفرین برای آینده جوانان این مناطق به وجود خواهد آورد.
ارسال دیدگاه