طرح ورزشی شهید طوقانی در مدارس ابتدایی استان بوشهر اجرا می شود

بوشهر(پانا)_ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان بوشهر از اجرای طرح ورزشی شهید طوقانی در مدارس ابتدایی پسرانه با هدف توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح ورزشی شهید طوقانی در مدارس ابتدایی استان بوشهر اجرا می شود

مهدی عباسیان در گفتگو با پانا اظهار کرد : آشنایی دانش‌آموزان با ورزش زورخانه‌ای به عنوان یکی از ورزش‌های اصیل ایرانی آمیخته شده با فرهنگ پهلوانی و اخلاق‌مداری، از سیاست‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری است.

عباسیان گفت : در طرح ملی شهید طوقانی، تعدادی از دانش‌آموزان پسر علاقمند به ورزش زورخانه ای درشهرستان‌ها و مناطق استان در دوره آموزشی این رشته ورزشی شرکت می‌کنند.

عباسیان تصریح نمود : این گروه از دانش‌آموزان پس از کسب مهارت‌های لازم، به عنوان مجری، ورزش زورخانه‌ای را در صف صبحگاه مدرسه خود اجرا می‌کنند.

عباسیان خاطر نشان کرد : دوره آموزشی با همکاری هیات ورزش زورخانه‌ای استان در آبان ماه برگزار می شود.

عباسیان گفت : طرح‌های شهید سلیمانی با هدف ساخت فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای و شهید خرازی با هدف آزادسازی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش نیز در دولت مردمی ایران قوی اجرا شده است.

گفتنی است : نوجوان شهید پهلوان سعید طوقانی که در هفت سالگی موفق به کسب بازوبند پهلوانی شده بود، در سن پانزده سالگی و در اسفند ۶۳ در منطقه عملیاتی مجنون به مقام رفیع شهادت نائل شده است.

خبرنگار امیر محمد گنخکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار