معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش:
شهرستانبهارستان مهد شکوفایی استعداد است
٧ هزار و ٣٠٠ هنرستان فعال در کشور وجود دارد
بهارستان یک (پانا) - معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در راستای بازدید از مدارس ناحیه یک بهارستان، شهرستان بهارستان را مهد شکوفایی استعداد دانست.
حمیدرضا خانمحمدی، معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حاشیه بازدید از مدارس ناحیه یک بهارستان، در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «مدرسه سازی از دیرباز تاکنون در بین خیران رایج بوده است و این کار نیک توسط خیر مدرسهساز، محمدرضا حافظی، پدر مدرسهسازی کشور آغاز شده است و ایشان راه را برای خیرین در کشور هموار کردهاند.»
وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت تحصیل در دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد: «در زمان جنگ تحمیلی، دانشآموزان با سختی و مشقت به تحصیل میپرداختند و هرگز اجازه نمیدادند که شرایط کشور بر نحوه عملکرد آنها تأثیر بگذارد؛ آنها توانستند از بحران کمبود مدارس در آن ایام عبور کنند و همواره به سعی و تلاش خود برای تحصیل ادامه میدادند.»
معاون عمرانی وزیر همچنین در خصوص نحوه عملکرد دانشآموزان در مدارس گفت: «دانشآموزان باید از شهدا درس ظلم ستیزی و مبارزه با استکبارطلبی را بیاموزند؛ شهدا را سرلوحه خود قرار بدهند تا در زندگی موفق شوند و سعی کنند تا یکدیگر را نیز به راه نیک هدایت کنند.»
وی ضمن اشاره به تاریخ هنرستانها در کشور بیان کرد: «هنرستانها از زمانهای قدیم در کشور وجود داشتند و هدف تاسیس آنها آموزش مهارت به دانشآموزان بوده است تا دانشآموزان بتوانند از همان دوران دانشآموزی به کسب مهارت و اشتغالزایی بپردازند.»
خان محمدی در خصوص هنرستانهای فعال کشور عنوان کرد: «۷ هزار و ۳۰۰ هنرستان فعال در سراسر کشور وجود دارند و این هنرستانها تنها ۶ درصد از جمعیت مدارس کشور را تشکیل میدهند؛ متاسفانه در گذشته والدین و دانشآموزان بر این باور بودند که دانشآموزانی که توان مطالعه دروس را ندارند باید در هنرستانها تحصیل کنند، اما خوشبختانه امروزه شاهد رشد و پیشرفت روزافزون عملکرد تحصیلی دانشآموزان در هنرستانها هستیم.»
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص بازار کار محصلان هنرستانها گفت: «خوشبختانه دانشآموزانی که در هنرستانها تحصیل میکنند میتوانند علاوه بر تحصیل در سنین نوجوانی، وارد بازار کار نیز بشوند و با پذیرش پروژههای مربوط به رشته تحصیلی خود اشتغالزایی کنند و یا در کارگاههای صنعتی مشغول به کار شوند.»
خانمحمدی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از خیرین و اشاره به نقش موثر آنها در بهبود امور مدرسهسازی شرح داد: «وجود خیرین مدرسهساز در کشور موهبتی الهی است و ما باید قدردان زحمات خیرین باشیم؛ بنابراین بنده از دانشآموزان میخواهم با عملکرد صحیح، تحصیل و حضور موثر خود در جامعه، زحمات این عزیزان را جبران کنند.»
خبرنگار دانشآموز: مبینا طلوعی آذر
ارسال دیدگاه