رونمایی از بلندترین ساقینامه ادبیات پارسی در فرهنگسرای رسانه

تهران (پانا) - دویست و هشتاد و نهمین نشست قلم زرین فرهنگسرای رسانه به آئین رونمایی از بلندترین ساقینامه ادبیات پارسی اختصاص داده شده است.

کد مطلب: ۱۴۱۴۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از بلندترین ساقینامه ادبیات پارسی در فرهنگسرای رسانه

قریب به سه دهه طول کشید تا «دار هفتاد رنگ» بافته(نوشته) شد. این ساقینامه که شاید بلندترین ساقینامه در ادبیات پارسی از آغاز تا حال باشد مجموعه‌ای از تفکرات، دغدغه‌ها وجهان‌بینی شاعر در طول حیات و زندگی اجتماعی خود در دو دهه اخیر است.

«سعید ناظمی» متخلص به «ناظم» سراینده این اثر پیش‌تر نیز آثاری در حوزه نظم و نثر و نقد ادبی به رشته تحریر درآورده است هدف از نگارش این اثر را خلق مجموعه‌ای می داند که هم‌راه با او رشد کرده، بزرگ شده و به بلوغ رسیده‌است.

شاعر «رقص باد صبا» این اثر خود را به هنرمندان و فرزانگان هنر خطه اصفهان تقدیم کرده است. هنرمندانی در عرصه موسیقی، خوشنویسی، ادبیات داستانی، هنرهای نمایشی و هنرهای ترسیمی. وی معتقد است بیشترین تاثیر خود در هنر را به خاطر حضور و رشد و بالندگی در نصف جهان گرفته است , این اثر را ادای دینی به این خاک هنرپرور می‌داند و تأکید دارد: توفیق و اقبال بسیاری داشتم که دوران رشد و بالندگی خود را در سرزمینی گذراندم که در وجب به وجب خاک مقدسش هنرمندان بسیاری در مقیاس جهانی و ملی حضور داشتند. برایم موهبتی بود درک محضر استادانی چون ارحام صدر، حسن کسایی، جلیل شهناز،‌ محمود فرشچیان، ساسان سپنتا و دیگرانی که سهم بسیاری در رشد هنر این سرزمین داشته اند.

«دار هفتاد رنگ» که توسط «انتشارات نریمان» طبع آماده شده شامل یک‌هزار و یک بیت و در بحر متقارب سروده شده که مباحثی فلسفی، اجتماعی،‌ تاریخی و اسطوره‌ای را دربر می‌گیرد و از ابتدای سال جدید در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. طرح جلد از تصویرگر هنرمند طاهره ناظمی و مدیریت هنری و چاپ این اثر به عهده محمد سبحانی طراح و گرافیست ارزنده است.

سعید ناظمی دانشجوی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی خالق آثاری چون رنگ‌ها با آدم حرف می‌زنند(مجموعه داستان)،‌ کتیبه‌ها(کاریکلماتور)، رقص باد صبا(مجموعه غزل کلاسیک)، وصال عاشقانه(مرثیه عاشورایی)، روایت دوم(نقد ادبی)، 4 مقاله(چهار مقاله پژوهشی در حوزه ارتباطات اجتماعی) و خط چهارم(مجموعه ناداستان) است که پیش‌تر منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ قرار گرفته است. مجموعه داستان کوتاه دیگری تحت نام «تقدیر من و سارا و لاک‌پشت» از این نویسنده به زودی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات داستانی قرار خواهد گرفت.

دویست و هشتاد و نهمین نشست قلم زرین فرهنگسرای رسانه که مربوط به آئین رونمایی از بلندترین ساقینامه ادبیات پارسی است عصر امروز چهارشنبه 26 مهرماه با همراهی محسن خیمه دوز(منتقد فرهنگی) و اجرای حمیدرضا خواجه خباز برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار