سکوت و انفعال نهاد‌های بین‌المللی در برابر قتل عام فلسطینیان

تهران (پانا) - شب گذشته رژیم صهیونیستی طی حملاتی هوایی بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرد. حمله به این بیمارستان در حالی صورت گرفت که بسیاری از افراد درون بیمارستان زنان و کودکان بی‌دفاع بودند.

کد مطلب: ۱۴۱۳۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
سکوت و انفعال نهاد‌های بین‌المللی در برابر قتل عام فلسطینیان

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران بیمارستان المعمدانی بیش از ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همیشه در طول تاریخ کشورهای در حال جنگ به حداقل های قوانین بین‌المللی از جمله مصون بودن بیمارستان ها و مراکز درمانی از حمله ، پایبند بودند اما رژیم اسراییل به هیچ قانونی پایبند نیست و در پی واکنش جامعه جهانی می‌خواهد مسئولیت این حمله را از خود سلب کند.

گردان‌های قسام در واکنش به کشتار غیرنظامیان در غزه و بمباران بیمارستان المعمدانی، شهر اشغالی تل‌آویو را هدف حمله گسترده راکتی قرار داده است و جنبش حماس ضمن محکومیت شدید این حمله ددمنشانه، تأکید کرد که چنین جنایاتی نشانگر خوی متوحش صهیونیستهاست که به خوبی خود را نشان داده است.

پس از انتشار اخبار بمباران بیمارستان المعمدانی فراخوان‌های تازه‌ای برای تجمع در میدان فلسطین تهران منتشر شد. از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تشکل‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با انتشار فراخوان‌هایی خواستار حضور مجدد مردم در میدان فلسطین شده‌اند.

مردم تهران با راهپیمایی به سمت سفارت فرانسه و انگلیس به مقابل سفارت فرانسه در تهران رسیدند و با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا حمایت دولت مکرون از جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند
تجمع حمایتی از مردم فلسطین با عنوان «رزمندگان بدون مرز» در تهران برگزار و با انتشار خبر بمباران بیمارستان المعمدانی غزه به شکل‌گیری تجمع اعتراضی دیگری در میدان فلسطین منجر شد.

همزمان با این تجمع در تهران، تصاویری از حضور خیابانی پرشمار مردم در الخلیل کرانه باختری نیز منتشر شده است. رسانه‌های عرب‌زبان هم از حضور خیابانی مردم لبنان در بیروت برای اعتراض حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و بمباران بیمارستان المعمدانی این منطقه خبر داده‌اند. برخی منابع خبری اعلام کردند معترضان لبنانی به سمت سفارت آمریکا در بیروت حرکت کرده‌اند.

جمعی از مردم ترکیه نیز در محکومیت کشتار بیمارستان المعمدانی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا حاضر شدند و با سردادن شعارهایی خواستار اتحاد مسلمانان در مقابل رژیم صهیونیستی شدند و حمله به بیمارستان المعمدانی را محکوم کردند.

وزارت خارجه قطر نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به بمباران بیمارستان معمدانی اعلام کرد: «بمباران بیمارستان معمدانی را محکوم و آن را قتل عامی وحشیانه و جنایتی در حق غیر نظامیان می‌دانیم. گسترش حملات اسرائیلی به شمولیت بیمارستان‌ها و مدارس تشدید خطرناک تنش است و عواقب وخیمی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.»

پیش از این نیز، اردن این حمله را به شدت محکوم کرده بود. در بیانیه اردن در بمباران بیمارستان معمدانی در غزه آمده است: «اردن بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیداً محکوم می‌کند و مسئولیت این جنایت خطرناک را متوجه رژیم اشغالگر اسرائیل می‌دانیم.» اردن در ادامه این اقدام مغایر با ارزش‌های انسانی و اخلاقی و قوانین انسانی بین‌المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در خصوص قواعد جنگی را به شدت محکوم می‌کند.

همچنین سازمان بهداشت جهانی بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیداً محکوم کرد.

متاسفانه آنچه که شاهد هستیم، نشان‌دهنده این است که رژیم صهیونیستی از هیچ جنایتی جنگی و نسل‌کشی در این جنگ ابایی ندارد و بدون توجه به قوانین و مقررات بین‌المللی دست به کشتار وسیع زنان و کودکان، حمله به بیمارستان‌ها، ندادن مجوز برای حمل و نقل مجروحان، ممنوعیت دسترسی به دارو، حمله به مدارس، مساجد و مراکز مذهبی زده است که تمامی این جنایات از موارد نقض کنوانسیون‌های ژنو و نادیده گرفتن حقوق بشر است. در این میان سکوت و انفعال نهاد‌های بین‌المللی نظیر سازمان ملل تعجب برانگیز است و قطعا این سکوت به نوعی نقض حقوق بشر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار