مربی سواد رسانه‌ای:

ارتقاء سواد سلامت روان در جامعه لازم و ضروری است

تبادکان (پانا) - یک مربی سواد رسانه گفت ارتقا سواد سلامت روان جامعه و به تبع آن افزایش امید، شادکامی و نگاه مثبت به آینده لازم و ضروری است.

کد مطلب: ۱۴۱۳۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء سواد سلامت روان در جامعه لازم و ضروری است

الیاس یوسفی، مربی سواد رسانه عنوان کرد: سلامت روان مانند ابعاد دیگر سلامت از طیف گسترده‌ای از عوامل و تعیین کننده‌های اجتماعی تأثیر می‌پذیرد و همه ما در مورد سلامت روان خود و دیگران مسئول هستیم.

وی افزود: نیاز به ارتباطات اجتماعی، از جمله نیازهای اولیه انسانی تلقی می‌شود که برای بهزیستی فردی و جمعی افراد بسیار با اهمیت است.

وی اظهار کرد: انسان‌ها به عنوان موجوداتی اجتماعی در بسیاری از مسائل به یکدیگر وابسته هستند، آن‌ها به طور مداوم در ارتباط با یکدیگر بوده و درون شبکه‌ای از خویشاوندان و غیر خویشاوندان جای گرفته‌اند.

یوسفی ادامه داد: فقدان این شبکه‌های اجتماعی می‌تواند پیامدهای منفی برای سلامت روان افراد داشته باشد، به گونه‌ای که بدون روابط اجتماعی افراد کمک و حمایت اجتماعی دریافت نمی‌کنند، تنهایی را تحمل کرده و خود را در وضعیت انزوای اجتماعی می‌یابند.

وی در پایان گفت: امید است در جهت ارتقا سواد سلامت روان جامعه و به تبع آن افزایش امید، شادکامی و نگاه مثبت به آینده و متعاقب آن داشتن جامعه‌ای سالم گام‌های مؤثری برداریم.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه سادات نوریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار