معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران:

جایگاه کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی بسیار بااهمیت است

تهران(پانا)- جایگاه کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی در بررسی پرونده ها در این کمیسیون و تسهیل امور ذینفعان بسیار کارآمد و بااهمیت است.

کد مطلب: ۱۴۱۲۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی بسیار بااهمیت است

به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در نشست با روسا و اعضای کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی با اعلام این مطلب گفت: کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی نقش موثری در تسهیل امور و بررسی دقیق پرونده های گمرکی دارد.
محمد رضوانی فر با اشاره به اینکه کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی به لحاظ کارآمدی و ماهیت کار، پیشانی گمرک در تسهیل و تسریع امور خدمات گیرندگان است، اظهار داشت: روسا و اعضای کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی در انجام امور محوله ضمن اعمال قوانین و مقررات گمرکی نسبت به پاسخگویی و اظهار نظر جامع، دقیق و صریح در خصوص پرونده ها به ذینفعان اقدام مطلوب و شایسته انجام دهند.
براساس این گزارش، روسا و اعضای کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی از تشکیل نشست رئیس کل گمرک با اعضای کمیسیون و تبادل نظر و گفتگو در یک فضای صمیمانه ابراز خرسندی کردند.
این گزارش حاکیست، موضوعات مربوط به ابلاغ الکترونیکی، دسترسی به سامانه‌ها، نیروی انسانی اداری و ساختار اداری امور کمیسیون‌ها از دیگر مواردی بود که از سوی اعضای کمیسیون در این نشست بیان شد.
شایان ذکر است، طبق ماده ۱۴۴ قانون امور گمرکی، مرجع رسیدگی به اختلافات گمرکی در تشخیص تعرفه، ارزش کالا، جریمه ها به غیر از موارد قاچاق گمرکی، قوه قهریه (فورس ماژور) و مقررات گمرکی، کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار