زنگ مشاوره در مدرسه نور هدایت شهرک جعفریه به مناسبت هفته بهداشت روان:

رعایت بهداشت روان باعث افزایش کیفیت زندگی می‌شود

شهریار (پانا) - مشاور مدرسه نور هدایت در گفت‌وگو با دانش‌آموزان به رابطه مستقیم بهداشت روان و افزایش کیفیت زندگی اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۲۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رعایت بهداشت روان باعث افزایش کیفیت زندگی می‌شود

ندا غیاثی، مشاور مدرسه نورهدایت به مناسبت هفته بهداشت روان، درباره اهمیت و تاثیرات بهداشت روان برای دانش‌آموزان این مدرسه صحبت کرد.

وی گفت: هفته بهداشت روان از ۱۸ مهر تا ۲۴ مهرماه نام‌گذاری شده است. بهداشت روان علمی برای بهتر زیستن، افزایش رفاه اجتماعی و ناظر بر زوایای زندگی انسان مانند مدرسه، خانه، محیط کار و... است.

غیاثی تاکید کرد: بهداشت‌روان یعنی حال خوب، فکر خوب، و رفتار خوب؛ اینکه ما حال خوب داشته باشیم، رفتار خوب داشته باشیم و فکر خوب داشته باشیم، بسیار مهم است و این موارد با بهداشت روان ما رابطه مستقیم دارند.

وی ادامه داد: هدف بهداشت روان این است که ما از روان سالمی برخوردار شویم تا یک زندگی شاد و کارآمد داشته باشیم؛ روابط اجتماعی خوبی ایجاد کنیم و اعتماد به‌ نفس داشته باشیم. همچنین درس گرفتن از گذشته، زندگی کردن در زمان حال و امیدوار بودن به آینده اهمیت زیادی در بهداشت روان ما دارد. بخشیدن اشتباهات خود و دیگران نیز از مواردی هستند که به افزایش سلامت و بهداشت روان ما کمک می‌کنند.

غیاثی در پایان صحبت‌های خود، ضمن تاکید بر تیین اصول بهداشت روان خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به بهداشت فردی، تغذیه، استراحت، اوقات فراغت و ورزش، جزو اصول بهداشت روان هستند.

دانش‌آموز خبرنگار: حدیث رحمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار