مدیر دبستان شهید بهشتی‌یک قیامدشت:

مدارس با حضور اولیا، کارایی مطلوب‌تری خواهد داشت

شهرری‌یک (پانا) - مدیر دبستان شهید بهشتی ۱ قیامدشت تاثیر اولیا در روند تحصیلی دانش‌آموزان و همکاری آنان با کادر آموزشی‌ را غیرقابل انکار دانست و گفت دانش‌آموز در بستر خانواده رشد می‌کند و از تاثیر خانواده بر دانش‌آموزان نمی‌توان غافل شد.

کد مطلب: ۱۴۱۲۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس با حضور اولیا، کارایی مطلوب‌تری خواهد داشت

علی حسین میراخوری، مدیر دبستان شهید بهشتی ۱ در جهت افزایش همکاری اولیا با مدرسه در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «اولیا ظرفیت‌هایی دارند، ظرفیت‌هایی مانند فرهنگ، ظرفیت‌های آموزشی و...که باید توسط مدرسه شناسایی شوند تا بتوانیم از ظرفیت‌های آن‌ها در مسیر رشد فرزندانشان استفاده‌کنیم. با حضور اولیا در مدرسه و همکاری آنان با کادر آموزشی مدرسه تاثیر زیادی در روند تحصیلی و اخلاقی دانش‌آموزان ایجاد می‌شود.»

میراخوری تاثیر اولیا را در روند آموزشی زیاد دانست و اظهار کرد: «اولیا به عنوان پدر و مادر دانش‌آموزان می‌توانند تاثیر زیادی در روند تحصیلی آن‌ها داشته باشند. در حال حاضر اولیا از سواد خوبی برخوردار هستند به طوری که اکثریت دارای مدارک تحصیلی هستند و این مسئله می‌تواند تاثیر مثبتی در روند تحصیلی دانش‌آموزان ایجاد کند.»

وی حاصل مشارکت اولیا و مربیان بر روند تحصیلی دانش‌آموزان را مطلوب دانست و اذعان کرد: «مدارس با حضور اولیا کارایی مطلوب‌تری خواهند داشت و بدون مشارکت اولیا در روند آموزشی، کار برای مدارس دشوار می‌شود. انجمن اولیا و مربیان در جهت توسعه مشارکت اولیا و تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی در مدرسه در زمینه آموزشی و تربیتی تشکیل می‌شود و تعاملی مستحکم بین اولیا و مدارس ایجاد می‌کند.»

مدیر دبستان ابتدایی شهید بهشتی ۱ در پایان با تشکر از انجمن‌های سال‌‌‌های گذشته بیان‌ کرد: «تابه‌حال شاهد استقبال زیاد اولیا برای شرکت در انجمن اولیا و مربیان بوده‌ایم؛ خوشبختانه ۸۰‌درصد از اولیا با مدرسه همکاری دارند. اولیا در تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با مدرسه نقش موثری را ایفا می‌کنند و نظراتشان مطلوب و قابل تامل است. ما همواره قدردان اولیا هستیم، زیرا اگر کنار مدارس باشند، کارایی من و همکارانم هم افزایش پیدا می‌کند.»

دانش‌آموز خبرنگار: سید ایلیا سید محمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار