امام جمعه رودهن:

جهان اسلام در مقابل جنایت‌های صهیونیست‌ها باید عکس‌العمل قاطع داشته باشند

رودهن(پانا) - امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، اعلام کرد، ضرورت دارد دنیای اسلام در مقابل جنایت‌های صهیونیست‌ها عکس‌العمل قاطع و مناسب داشته باشند و تمامی کشورهای اسلامی و آحاد مسلمانان و جوامع بین‌المللی به هر شکل ممکن بایستی برای احقاق حق غصب شده مردم مظلوم فلسطین نهایت تلاش و پیگیری را به‌خرج دهند.

کد مطلب: ۱۴۱۲۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
جهان اسلام در مقابل جنایت‌های صهیونیست‌ها باید عکس‌العمل قاطع داشته باشند

بیانات حجت الاسلام سیدمحمد حسینی، امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: هرکدام از پدر و مادرها در جامعه، دوست دارند که فرزندان صالح و شایسته‌ای تربیت بکنند تا هم نور چشم خودشان باشند و هم برای جامعه مفید باشند. تحقق این مهم به این وابسته است که چقدر میان دو رکن اصلی تربیت، یعنی خانواده و مدرسه، هماهنگی و هم‌افزایی وجود دارد. دو رکن اساسی تربیت فرزندان در جامعه، خانه و مدرسه، است که هم والدین در خانه و هم معلمان و مربیان در مدرسه باید با ارایه بسته‌های تربیتی درست و هماهنگ، قدم در مسیر تربیت نسلی کارامد و شایسته بردارند. اگر این ارتباط و هماهنگی وجود نداشته باشد و در خانواده شیوه‌ای از تربیت پیگیری بشود که با انچه که در مدرسه گفته میشود، ناهماهنگ باشد یا برعکس آن، این ناهماهنگی، روند تربیت فرزندان و دانش‌آموزان را دچار اختلال می‌کند.

وی افزود: پس یکی از ضرورت‌های تربیت نسل آینده ساز جامعه ما که دانش‌آموزان عزیز هستند، این هماهنگی و پیوند اولیای دانش‌اموزان با معلمین و مربیان آنها است. اینطور نباشد که سال تحصیلی بگذرد و پدر و مادر به مدرسه سری نزنند و از وضعیت تحصیلی و تربیتی فرزندشان مطلع نشده باشند. اگر نقص تربیتی در دانش‌اموزان است، معلمان باید اولیا را در جریان بگذارند و راهکار مناسب و هماهنگی برای رفع ان نقص تربیتی ارایه بشود. در هفته پیش رو، روز پیوند میان اولیا و مربیان را داریم. این پیوند باید در طول سال تحصیلی بین خانواده و معلمان باید وجود داشته باشد.

در ادامه حسینی اظهار کرد: عملیات غافلگیرانه و غرورآفرین و عزت بخش طوفان الاقصی، از سوی دلیرمردان جبهه مقاومت، کاغذی بودنِ گنبد آهنینِ اسرائیل و صهیونیسم جنایت کار را برای همه‌گان مشخص کرد. از طرفی عکس‌العمل شتابزده و هراسان آن‌ها در حمله به زنان و کودکان مظلوم فلسطین و حمایت حاکمان واشنگتن که مناصب خودشان را مدیون موسسات صهیونیستی هستند، بیانگر ادعاهای دروغین حقوق بشر آن‌ها است و از طرفی نیز آن نقاب انسان‌دوستی و دفاع از حقوق انسان را، ازچهره آن ها را کنار زد و چهره سبوع آن‌ها را برای همه نمایان کرد.جامع‌ترین تحلیل پیرامون این حادثه را رهبر معظم و عالیقدر مان بیان داشته‌اند. اولا از عملیات مبارزان فلسطینی و جبهه مقاومت در فلسطین، به یک شکست غیرقابل ترمیم و یک زلزله ویرانگر برای رژیم غاصب تعبیر فرمودند که این تعبیر از طرفی خفت و ذلت رژیم صهیونیستی را با آن همه ادعاها، نشان میدهد و از طرفی دیگر برای مبارزان فلسطینی، عزت‌بخش و غرور آفرین است.

وی در توضیحات بیشتر اذعان کرد: در قسمت دیگر فرمایشات‌شان فرمودند که عامل این بلای بزرگ، عملکرد خود صهیونیست‌ها است چرا که وقتی آنها درنده‌خویی و وحشی‌گری را از حد می‌گذرانند، باید منتظر طوفان باشند. اقدام شجاعانه و فداکارانه مجاهدان فلسطینی، پاسخ به جنایات سال‌های متمادی رژیم صهیونیستی و افزایش آن در ماه‌های اخیر بود. مقصر اصلی این قضیه هم، دولت حاکم بر رژیم غاصب است که از هیچ اقدام سبوعانه‌ای علیه ملت مظلوم فلسطین دریغ نکرده است.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: از کدام یک از جنایات رژیم جعلی صهیونیستی علیه ملت مظلوم و ستمدیدت فلسطین، باید سخن بگوییم؟ از کشتار زن و مرد و کودک و کهنسال فلسطین در طول سالیانه متمادی و هتک حرمت به مسجدالاقصی و لگدکوب کردن نمازگذاران، این‌ها تنها بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی است که علیه ملت بی‌گناه فلسطین انجام می‌دهد، آیا یک ملت غیور با یک پیشینه چندین هزار ساله، در مقابل این‌همه ظلم و جنایات، چاره‌ای جز برپا کردن طوفان دارد؟ سالیان زیادی است که در حق مردم فلسطین دارد جنایت می‌شود. دولت‌های استکباری و رسانه‌های مواجب بگیر، نه‌تنها از حقوق مردم ستم‌دیده فلسطین دفاع نکردند،بلکه حتی سانسور کردند و نگذاشتند به گوش جهانیان برسد. الان که در برابر اینهمه جنایات و ظلم سالیان متمادی، مبارزان شجاع و دلیر فلسطینی، پاسخی به بخشی از این جنایت‌ها داده‌اند.

حسینی همچنین بیان کرد: رژیم‌های استکباری و مواجب بگیر و مزدور آن‌ها، داد دفاع از اسرائیل سر می‌دهند! اما بدانند که این مظلومیت نمایی آنها از اسراییل، دروغی است که دارند در بوق و کرنا میکنند تا پوششی بر جنایات رژیم صهیونیستی باشد اما به فضل خدا این جنایات بی پاسخ نخواهد ماند و پاسخ کوبنده‌ای که منجر به جمع شدن بساط رژیم صهیونیستی خواهد شد، دریافت خواهد کرد.وظیفه مسلمانان و دنیای اسلام و همه ازادی‌ خواهان در برابر این جنایت‌ها این است که اولا ضرورت دارد که دنیای اسلام عکس العمل مناسبی علیه این جنایت ها نشان بدهد و تمامی کشورها و آحاد مسلمانان بایستی به هر شکل ممکنی در راه احیای حق غصب شده مردم فلسطین تلاش بکنند و در اسرع وقت، از ادامه حملات وحشیانه به غزه جلوگیری بکنند.‌ وظیفه دومی که مسلمانان دارند این است که حوادث این روزها و جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین، نشان داد که عادی سازی روابط با دشمن جنایت کار و خون ‌خوار، گناهی نابخشودنی است و ادامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از طرف برخی از کشورهای اسلامی، جنایتی است در حق مردم مظلوم فلسطین و خنجری است بر قلب مسلمانان دنیا. در راستای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ان شا الله بعد از اقامه نماز، با همراهی شما مردم همیشه در صحنه، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، راهپیمایی خواهیم کرد.

در پایان امام جمعه رودهن خاطرنشان کرد: همانطور که استحضار دارید، در اوایل هفته گذشته، زلزله مهیبی بخش‌هایی از کشور مسلمان و همسایه ما، افغانستان را لرزاند و مع الاسف باعث کشته شدن و زخمی شدن تعداد فراوانی از برادران و خواهران مسلمان ما شد و خسارات مالی شدیدی را وارد کرد؛ ضمن عرض تسلیت به مردم داغ دیده و مظلوم افغانستان، خصوصا برادران و خواهران مهاجر افغانستانی که در کشور ما هستند، همه عزیزان و مومنین را به کمک به مردم رنجدیده افغانستان فرا میخوانیم که نهادهای امدادرسان همچون هلال احمر و کمیته امداد مستقر هستند.

خبرنگار: امیرحسین مشهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار